به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تبریک فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: همگی باید نسبت به کار خود احساس مسئولیت کرده و به مردم و کشور وفادار باشیم.
وی با بیان اینکه باید قدردان خون شهدا گرانقدر باشیم، افزود:افراد زیادی در راه انقلاب و وطن جان خود را از دست دادند تاین امنیت که حاصل خون مطهر این عزیزان است، امروز در کشور برقرار باشد.
ماموستا خدایی یادآور شد: مبادا فریب دشمنان را بخوریم زیرا آنان هیچگاه از دسیسه برای نابودی نظام و انقلاب دست بر نمی دارند پس همگی باید در مقابل توطئه ها و ترفندهای دشمنان قسم خورده نظام، هوشیار باشیم.
خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به تفسیر آیه 20 سوره فاطر پرداخت و گفت: خداوند در این آیه به بندگانی که تلاوت قرآن و اقامه نماز می کنند بشارت داده هیچگاه در آخرت دچار خسران نخواهند شد.
ماموستا خدایی اضافه کرد: آنان که زکات پرداخت کرده و به فقرا و مستمندان کمک می کنند سعادت دنیا و آخرت را بدست می آورند.
وی همچنین بر اهمیت توجه به قرآن و تلاوت آن تاکید کرد و یادآور شد: کسانی که مونس این کتاب آسمانی هستند در حضور خدا و رسول گرامی اسلام (ص) محبوب خواهند بود.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود از جوانان صدر اسلام به حافظان دین و وطن نام برد و افزود: پیامبر (ص) به کمک جوانان، بر بت پرستی فائق آمد و پرچم اسلام را در سرزمین حجاز به اهتزاز در آورد.
ماموستا خدایی جوانان کشورمان را به غنیمت شمردن عمر خود توصیه کرد و ادامه داد: جوانان از عمر و فرصتی که دارند در راه عرت اسلام، جامعه و کشور استفاده کنند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج هم پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج در سخنانی به بحث دشمن شناسی در قرآن اشاره کرد و گفت: یکی از بحث های اساسی در قرآن، معرفی دشمن و شناخت آن است؛ چراکه وقتی انسان دشمن را شناخت تدابیر امنیتی برای خود فراهم می کند.
ماموستا اقبال بهمنی اظهار کرد: طبق فرموده خدا در قرآن، دشمن اساسی و حقیقی انسان شیطان است و ۹۲ بار اسم شیطان در قرآن آمده است.
وی با بیان اینکه آن چیزی که باعث دفع وسوسه شیطان می شود اقامه نماز است ادامه داد: همگی نسبت به برپایی نماز و پناه بردن به خدا از شر شیطان اهتمام ورزیم.
مسجد جامع سنندج (معروف به دارالاحسان) یکی از مهمترین مساجد شهر سنندج محسوب می‌شود که در سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان‌الله خان اردلان ساخته شد.
از خصوصیات عمده مسجد جامع سنندج می‌توان به دکورهای هفت رنگ، آجرهای لعاب کاری شده به جای سنگ کف پوش و نوشتن دو سوم از یک جزء قرآن بر روی کتیبه‌های مسجد اشاره کرد.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.