به گزارش ایرنا، در این میزگرد، مصطفی شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان، حسن هاشم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان، کسری پیوندی مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان و احسان عباس پور مدیرعامل تعاون روستایی استان سمنان حضور داشتند.
کارشناسان بر تکمیل زنجیره تولید به منظور به حداکثر رساندن سود اقتصادی و استفاده از تولیدات در داخل استان، تکمیل ظرفیت تولید با هدفگذاری های مشخص، شناسایی بازارهای خارجی ، استفاده از ظرفیت های قانونی برای تحکیم جایگاه اتحادیه مرغداران، تولید مرغ در وزن ایده آل و فرهنگ سازی در جامعه برای مصرف گوشت مرغ در این وزن، تلاش در ثبات قیمت نهاده ها برای ثبات سود تولید مرغداران، و رفع مشکل مالیاتی تولید کنندگان مرغ بر اساس ضوابط قانونی تاکید کردند.
در استان سمنان 395 واحد مرغداری گوشتی سالانه 55 هزار تن در قالب هر دوره سه ماهه 9 میلیون و 900 هزار قطعه جوجه ریزی با اشتغالزایی برای 2 هزار نفر فعال است.
حدود 80 درصد تولید مرغداری های استان سمنان مازاد بر مصرف روزانه 35 تن در داخل استان است که بیشتر به استان تهران ارسال می شود.
حدود 50 درصد مرغداری های استان در شهرستان های سمنان، سرخه، مهدیشهر فعالیت دارند، برای فعالیت هر واحد تولیدی در استان حدود هشت میلیارد ریال سرمایه ثابت و در گردش هزینه شده است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.