به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد علی کورانی فر در دیدار با مدیرعامل مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهارکرد: افزایش مسافرت های نوروزی درسال جاری نشان دهنده این مهم است که صنعت گردشگری ارتباطی با مسائل تحریم های بین المللی ندارد.
وی افزود: پتانسیل های خاصی در حوزه گردشگری بروجرد وجود دارد که باید در راستای بهره برداری از این ظرفیت های مهم اقدامات بیشتری از سوی مسئولان و مردم صورت گیرد.
معاون استاندار لرستان بیان کرد: باید با کمک مردم و ایجاد روحیه نشاط وامید در جامعه در راستای بهبود اقتصاد و معیشت کشورگام برداشته شود.
کورانی فر اضافه کرد: تاکنون درزمینه گردشگری بروجرد اقدام مناسبی صورت نگرفته و بسیاری از ظرفیت های گردشگری این شهربرای برخی از شهروندان هم ناشناخته است براین اساس باید به صورت گسترده تری به همه کشورمعرفی شوند.
وی ادامه داد: دولت باید نقش تسهیل گر و حمایتی داشته باشد و مسئولان باید با استفاده از ظرفیت شهروندان به عنوان هلدینگ های بزرگ اقتصادی برای ایجاد تحرک و پویایی در بروجرد استفاده کنند.
فرماندار بروجرد تاکید کرد: مکانی برای ایجاد دبیرخانه مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران در بروجرد توسط شهرداری این شهر به منظور ارتباط و تعامل بیشتربا این مرکز انتخاب شود.
مدیرعامل مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران نیز در این نشست گفت: ظرفیت های شهرستان بروجرد قابلیت بهره برداری از سازه خواهر خواندگی را دارد.
علیرضا رجایی بیان کرد: برای رونق گردشگری نباید منتظر سازه های دولتی بود و باید مدیریت شهری در این زمینه به خود مردم واگذارکرد.
وی با اشاره به استعدادهای شهرستان بروجرد برای استفاده از ظرفیت خواهرخواندگی دیگر شهرهای کشورافزود: شهرستان بروجرد به عنوان پایلوت ماموریت پذیری شهری انتخاب و معرفی می شود.
مدیرعامل مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران با تاکید بر لزوم تشکیل سازمان هایی با همگرایی انسانی اضافه کرد: مدیریت کشور مستلزم احصاء سرمایه های خرد است و سازه خواهرخواندگی می تواند با شناسایی ظرفیت ها از توان آنها استفاده کند.
رجایی احصاء میراث ناملموس و ظرفیت شناسی را گام نخست تشکیل سازه خواهر خواندگی برشمرد و ادامه داد: تعامل مردم و دعوت از سرمایه های این شهرستان در دیگر شهرهای کشور باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.
وی یادآور شد: برندسازی کالای ایرانی در راستای جلب و جذب توریست و راهگشایی و مدیریت فرصت ها از جمله اقداماتی است که باید برای توسعه خواهرخواندگی شهرها انجام شود.
مدیرعامل مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران گفت: زیرساخت سازه خواهرخواندگی دولتی است اما با تغییر دولت ها عوض نمی شود و برای استفاده از این ظرفیت باید به همگرایی دست یابیم.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.