**20 طرح ورزشی سمنان تا پایان سال 97 به بهره برداری می‌رسد
به گزارش ایرنا، مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: 20 طرح ورزشی استان تا پایان سال 97 با اعتبار 30 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.
فرزاد فتاحی افزود: از 150 میلیارد ریال اعتباری که برای تکمیل و ساخت طرح های ورزشی استان سمنان در سال 96 در نظر گرفته شده است، هشت میلیارد تومان از محل قانون اختصاص 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش و بقیه از محل اعتبار ملی و استانی تامین می‌شود که به زودی اختصاص پیدا می کند و 15 میلیارد تومان برای تکمیل و به بهره برداری رساندن طرح های ورزشی سال 97 در نظر گرفته شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد: در یک سال آینده سالن رشته ورزشی باستانی در شهرستان شاهرود و زمین چمن بوستان مغان به بهره برداری می رسد.
فتاحی، به ساخت سالن ورزشی دیباج با اعتبار 550 میلیون تومان و سالن باستانی دامغان با اعتبار 617 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: استخر شنای بیارجمند با یک میلیارد و 400 میلیون تومان و تکمیل و بهسازی سالن ورزشی شهید باهنر گرمسار با اعتبار 265 میلیون تومان از برنامه‌های اجرایی ورزشی استان سمنان است.
وی اضافه کرد: با تکمیل ورزشخانه باستانی شهرستان مهدیشهر و سالن ورزشی مجموعه انقلاب دامغان، این مجموعه های ورزشی تا پایان سال 96 آغاز به کار می کنند.

** برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج در سمنان به تامین اعتبار
به گزارش ایرنا، رئیس هیات شطرنج استان سمنان گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج به میزبانی سمنان در بهمن 96‌ در گرو تامین 200 میلیون تومان اعتبار است.
محمد رضا گل هاشم افزود: مسابقات بین‌المللی شطرنج به میزبانی سمنان با حضور ورزشکاران 11 تا 15 کشور و 45 داور بین‌المللی با پیشنهاد ادره کل ورزش و جوانان استان سمنان به مجمع فدراسیون شطرنج مطرح شده و درصورت تامین مالی قطعی می‌شود.
وی تصریح کرد: هزینه های اقامت و رفت و آمد بیش از 320 شطرنج باز نیاز به حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان، فدراسیون و سایر دستگاه های مرتبط دارد.
وی، برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج را در دوره های 10 تا 13 روزه اعلام کرد و بیان داشت: پیش بینی می شود این مسابقات 13 روز به طول بینجامد.
گل هاشم خاطر نشان کرد: در صورت هماهنگی و تامین مالی مسابقات بین‌المللی شطرنج در سالن ورزشی غدیر سمنان و با حضور 40 شطرح باز از استان سمنان برگزار می شود.
رئیس هیات شطرنج استان سمنان با بیان اینکه در سال 95 به دلیل برگزاری مسابقات جهانی و بین‌المللی در ایران، فدراسیون شطرنج هزینه های زیادی را پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: از اصلی ترین مشکلات پیش روی این ورزش تامین مالی است، به صورتی که در سال گذشته فقط سه میلیون‌ و 50 هزار تومان به هیات ورزشی استان سمنان اختصاص یافت.

**تجهیزات ورزشی نابینایان استان سمنان مطلوب نیست
رییس هیات ورزش‌ های نابینایان و کم بینایان استان سمنان گفت : تجهیزات ورزشی نابینایان این استان با توجه به وضعیت جسمی این ورزشکاران و همچنین برای حضور پررنگ در میادین ورزشی کافی و مطلوب نیست.
غلامرضا محقق افزود : از مجموع 70 ورزشکار روشندل این استان 30 نفر آنان در میادین ورزشی حضور همیشگی دارند که نبود سالن اختصاصی از مهم ترین دغدغه های این ورزشکاران است.
وی بهره‌مندی روشندلان از امکانات و تجهیزات مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان سمنان به صورت رایگان در روزها و ساعاتی از هفته را ضروری دانست و ادامه داد : از آنجایی که سالن ورزشی از امکانات ویژه ای برخوردار بوده ، بهره‌مندی از امکانات آن هم راهکاری برای مدال آوری روشندلان سمنانی در عرصه‌های ورزشی است.
رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان سمنان افزایش اعتبار اختصاصی سالانه این رشته را در قهرمان پروری موثر دانست و گفت : تامین منابع مالی علاوه بر ایجاد انگیزه در مربیان و افزایش تلاش آنان در امر قهرمان پروری روشندلان، زمینه را برای تجهیز امکانات ورزشی این افراد فراهم می‌کند.
محقق با بیان این که خروج روشندل از انزوا و خانه‌نشینی و نهادینه کردن استقلال نسبی در وجود آنان را از اهداف اساسی این هیات ورزشی اعلام و اضافه کرد : هم افزایی دستگاه‌های متولی مانند بهزیستی در عملیاتی شدن این خواسته ضروری است.
رئیس هیات ورزش های نابینایان استان سمنان خاطرنشان کرد : اداره کل ورزش و جوانان استان یاریگر تحقق اهداف این هیات است و تامین سالن و مستقر کردن تجهیزات ورزشی روشندلان از خواسته به حقی است که هم افزایی بیشتر نهادهای مرتبط را می‌طلبد.
بیش از 30 هزار ورزشکار سازماندهی شده در استان سمنان فعالیت می‌کنند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.