به گزارش ایرنا غلامرضا نوروزی روز پنجشنبه در جلسه عمومی سالیانه هیات پزشکی ورزشی آذربایجان غربی افزود: مهمترین ویژگی این فدراسیون توجه کردن به نیروهای متخصص در امر پزشکی است و با روی کار آمدن پزشکان، تعامل و همکاری بهتری در جهت خدمات رسانی به ورزشکاران انجام می شود.
وی بیان کرد: بیمه های ورزشی سلامت ورزشکاران را تضمین کرده و در این راستا باید ضرورت اخذ کارت بیمه توسط فعالان ورزشی در سطح جامعه ورزشی فرهنگ سازی شود.
نوروزی گفت: آذربایجان غربی استان ورزش خیزی است و با داشتن بیش از 100 هزار ورزشکار بیمه شده، مسوولیت خطیری بر گردن مسوولان ورزش استان قرار دارد.
وی افزود: تاسیس مرکز فیزیوتراپی و به کارگیری متخصصان مجرب و حرفه ای از جمله برنامه هایی است که باید در دستور کار هیات های ورزشی پزشکی قرار گیرد.
نوروزی ادامه داد: هدف اصلی فدراسیون کاهش آسیب های اسکلتی و عضلانی ورزشکاران حرفه ای و نیمه حرفه ای است تا مصدومیت آنان کمتر شده و عمر حرفه ای ورزشکاران بیشتر شود.
وی اضافه کرد: یکساله کردن مدت کارت های بیمه ورزشی و جلوگیری از افزایش حق عضویت و تخفیف ویژه برای ورزشکاران جانبازان، ناشنوایان، نابینایان و روستاییان نیز از جمله خدمات ارزنده فدراسیون برای ورزشکاران است.
نوروزی گفت: پرونده های بیمه ورزشکاران در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می گیرد تا ورزشکارانی که در حوادث ورزشی آسیب دیده و دچار مشکل شده اند، حق و حقوق بیمه ای خود را دریافت کنند و متحمل هزینه های درمانی نشوند.
وی با اشاره به اینکه ورزشکاران در زمان مصدومیت باید کمترین دغدغه را داشته باشد، گفت: علاوه بر توجه بر بخش بیمه های ورزشی، تلاش شده است تا برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره‌های پزشکی ورزشی و ایجاد مراکز فیزیوتراپی پیشرفته نیز در دستور کار این فدراسیون قرار بگیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: هدف اصلی هیات پزشکی ورزشی استان کاهش آسیب های ورزشی و ایجاد حس آرامش و امنیت برای فعالان ورزشی است.
عبدالله چمن گلی بیان کرد: برگزاری سمینار روسای هیات های ورزشی پزشکی کشور و پنج کشور همجوار در دستور کار است و در صورت موافقت فدراسیون برای میزبانی آن در آذربایجان غربی اعلام آمادگی می شود.
وی گفت: راه اندازی سامانه و ارایه کارت های بیمه به صورت اینترنتی یکی از دیگر اقدامات هیات پزشکی استان بوده که امسال مورد بهره برداری قرار گرفته است.
رییس هیات پزشکی ورزشی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در سال 1396 تعداد بیمه شدگان ورزشی استان 97 هزار و 472 نفر بوده است که نسبت به سال 1395 با افزایش 10 درصدی روبرو بوده است.
شهرام طایفه تعداد پرونده های ورزشکاران مصدوم را 250 مورد اعلام کرد و افزود: هیات های فوتبال، روستایی و همگانی هر کدام با 12 هزار بیمه شده بیشترین آمار را در بین 48 هیات ورزشی استان دارند.
به گزارش ایرنا مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی آذربایجان غربی روز پنجشنبه /14 تیرماه/ با حضور رییس فدراسیون در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.