فریبا محمدیان روز پنجشنبه در دیدار با روئسا و نواب هیات های ورزشی استان زنجان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد افزود: ورزش زنان نیز می تواند از اعتبارات مربوط به 27 صدم درصد منتفع شود به شرطی که هیات های ورزشی در چهار محور ' افزایش سهم ورزش در تندرستی و اوقات فراغت بانوان، عزت و اقتدار ملی و رونق اقتصادی ' با ارایه برنامه ها زمینه را برای ورزش بانوان در حوزه های قهرمانی، همگانی و کارآفرینی فراهم کند.
وی با بیان اینکه جذب این 27 صدم درصد ارزش افزوده می تواند گام مناسبی برای توسعه ورزش زنان ایران باشد، اظهار کرد: هر هیات باید برای خود آمایش داشته باشد و بر اساس آن برنامه ریزی بکند و بزرگترین و مهم ترین هدف این هیات ها نیز باید پر کردن اوقات فراغت ذینفعانشان باشد.
بر اساس ماده 109 قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت مکلف است 27 صدم درصد از کل 9 درصد مالیات ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیر ساخت های ورزش به ویژه در حوزه معلولین و جانبازان اختصاص دهد.
محمدیان با بیان اینکه جمعیت ایران رو به سمت سالمندی می رود و اگر برنامه ریزی هوشمندانه نکنیم بطور قطع و یقین فردا دیر خواهد بود تاکید کرد: فلسفه وجودی فدراسیون های ورزشی این است که بتوانند در مقام یک سازمان ورزش عمومی غیردولتی منابع مختلف داخلی و خارجی را جذب بکنند.
وی با اشاره به اینکه هیات های ورزشی باید بحث توریسم ورزشی در محور رونق اقتصادی از منظر رشته ورزشی خود را جدی گرفته و در حوزه کارآفرینی با ایده های خلاقانه که در سال 97 به آن نیاز داریم به جوانان خط و مشی بدهند افزود: باید ایده های خلاقانه در حوزه کارآفرینی ورزش به شکل مناسب پیاده و عملی شود.
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: امکانات و تجهیزات ورزشی در حوزه ورزش وجود دارد اما استفاده بهینه از آنها برای رشد و توسعه ورزش نیازمند مدیریت و تدبیر است و باید در مولدسازی ورزش پیشگام شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.