آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتر شهرستان های سمنان با چالش کمبود آب مواجه هستند و از دولت های گذشته برای رفع این بحران، برنامه های کاربردی تدوین شده است.
وی اظهارداشت: شهرستان های سمنان و شاهرود و دامغان به ترتیب با بحران کمبود آب 200، 150 و 90 لیتر برثانیه مواجه است که با رویکردی جهادی باید در کمترین زمان ممکن برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی اضافه کرد: برای رفع کمبود آب، حفر چندین حلقه چاه در کوتاه مدت در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان قرار گیرد و اجرای این طرح ها نقش بسزایی در کاهش تنش آبی در مناطق مختلف سمنان دارد.
شاهچراغی ادامه داد: براساس گزارش شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان اکنون به 17 روستای این استان با تانکر آبرسانی می شود که باید مسوولان امر در کوتاه مدت برای رفع آن اقدام کنند.
امام جمعه سمنان یادآور شد: انتقال آب از حوزه های دیگر به استان از راهبردهای مهم و مطالعاتی است که امیدواریم این طرح در آینده ای نزدیک در سمنان اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: انتقال آب خزر به سمنان و انتقال آب از سرچشمه های قطری استان گلستان به شاهرود مهم ترین خواسته اهالی این شهرستان ها برای رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری است.
شاهچراغی کمبود آب را یکی از چالش های اساسی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در سمنان برشمرد و گفت: باید دولت در سه سال آینده برای رفع کم آبی در استان اقدامات موثری انجام دهد.
به گزارش ایرنا، متوسط سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
بیش از 78 درصد آب تولیدی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.