به گزارش ایرنا مختار مهاجر روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از کشاورزان نمونه استان اظهار کرد: باید از این ظرفیت های بخش کشاورزی به خوبی استفاده شود تا منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی با جدیت بیشتری در استان تحقق یابد.
وی با بیان اینکه فعالیت بخش های مکمل کشاورزی می‎تواند اقتصاد استان را رونق دهد، گفت: باید بخش‎های مختلف کشاورزی مانند دامداری، زراعی و باغی و صنایع تبدیلی در کنار یکدیگر مدیریت شود تا به توسعه استان و افزایش راندمان تولید کمک شود.
مهاجر همچنین به اجرای کشاورزی حفاظتی تاکید کرد و افزود: تولید پایدار در بخش کشاورزی در گروی حفظ منابع است، همان‌گونه که ضرورت دارد در عرصه آبخیزداری و منابع طبیعی خوب صیانت شود در بخش کشاورزی نیزحفاظت از کشتزارها باید جدی تلقی شود.
وی به موفقیت کشاورزان استان در تولید محصولات مختلف همچون غلات نیز اشاره کرد و گفت: 240 هزار بهره بردار حوزه کشاورزی استان با وجود کاهش 48 درصد بارندگی های که از نیازهای اساسی این بخش است، در سال های اخیر توانسته اند راندمان تولید محصولات را افزایش دهند که باعث افتخار است.
مهاجر افزود: در سال زراعی گذشته کشاورزان استان یک میلیون و 510 هزار تن گندم برداشت کردند.
وی همچنین به استقبال کشاورزان گلستان از کشت کلزا اشاره کرد و گفت: امسال در سطح 84 هزار و 500 هکتار قرارداد کلزا در استان بسته شد که بین 64 تا 67 هزار هکتار زیر کشت رفته است.
در این جشنواره از 53 نفر تولیدکنندگان و بهره برداران نمونه بخش کشاورزی استان گلستان با اهدای لوح وهدایایی تجلیل شد.
در گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر650 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، افزون بر 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری وجود دارد و 26 هزار و 800 دستگاه تراکتور در بخش تولید و 2600 دستگاه کمباین در برداشت محصول های کشاورزی مورد استفاده است.
استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار و 819 نفر جمعیت دارد و اقتصاد آن برپایه کشاورزی، دامپروری و تا حدودی ماهیگیری استوار است.
6204 /1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.