محمد طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرهای استان 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی دارند که 30 درصد آن نوسازی شوند.
وی فرسودگی شبکه توزیع را یکی از دلایل هدررفت آب ذکر و خاطرنشان کرد: 700 کیلومتر از شبکه توزیع آب آشامیدنی استان به اصلاح و نوسازی نیاز دارد که این مقدار اعتبار یادشده با هزینه سال 96 برآور شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان یادآور شد: در صورت تکمیل و تحقق کامل بهسازی شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرهای استان بین پنج تا 10 درصد از هدررفت آب جلوگیری می شود.
طاهری عمر مفید لوله های انتقال و توزیع شبکه آب آشامیدنی را 25 تا 30 سال ذکر و اضافه کرد: با درنظر گرفتن عمر مفید لوله ها، در یک دوره 30 ساله باید سالی 100 کیلومتر از شبکه توزیع آب بهسازی شود.
وی با اشاره به بهسازی 30 کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی استان در سال 96، گفت: این میزان تحقق 30 درصدی هدفگذاری را نشان می دهد که ناشی از کمبود اعتبارات در این زمینه است.
طاهری با اشاره به استاندارد میزان ذخیره سازی آب به ازای هر مشترک، تصریح کرد: به ازای هر مشترک باید یک متر مکعب یعنی یکهزار لیتر ذخیره درنظر گرفته شود که با وجود 261 هزار انشعاب در استان، به 190 میلیون مترمکعب ذخیره نیاز است که استان با این میزان استاندارد فاصله 70 هزار مترمکعبی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان با اشاره به مصوبه سفر استانی کاروان تدبیر و امید به سمنان برای احداث 10 مخزن ذخیره آب افزود: این مخزن ها به ظرفیت 25 هزار مترمکعب در دست ساخت و تکمیل است که در هفته دولت یا دهه فجر امسال قابل بهره برداری است.
وی با اشاره به طرح های توسعه شبکه توزیع آب آشامیدنی در استان ، بیان داشت: 9 کیلومتر خط انتقال تکمیل شده است و از 11 حلقه چاه جدید برنامه ریزی شده هفت حلقه چاه تجهیز و به مدار اضافه شده است.
وی با اشاره به عقب ماندگی میزان اشتراک فاضلاب در استان سمنان به نسبت کشور، اظهارکرد: در کشور این شاخص 45 و در استان سمنان 27 درصد است.
طاهری به اضافه شدن 6 هزار و 200 انشعاب جدید فاضلاب در استان اشاره کرد و گفت: سال 96 در استان 13 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب اجرا شد که در شهرهای شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدی شهر و شهمیرزاد بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان یادآور شد: سال گذشته به میزان هشت هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب در مدار استان اضافه شد.
20 شهر زیر پوشش شرکت آب و فاصلاب شهری استان سمنان 243 هزار فقره انشعاب دارد و 573 هزار نفر جمعیت شهری و 23 هزار نفر جمعیت روستایی زیرپوشش خدمات این شرکت است.
یک درصد از آب آشامیدنی تولیدی کشور به میزان 61 میلیون مترمکعب در استان سمنان تولید می شود، متوسط مصرف خانوار در شبانه روز در کشور 690 لیتر و در استان سمنان 504 لیتر است.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان هشت شهرستان دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.