احمدعلی بهاور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای تعمیم ترسیب کربن و توانمند کردن جوامع روستایی این مقدار اراضی ملی بیابانزدایی شده است.
وی اظهارداشت: این طرح در روستاهای عبدالله آباد، صیدآباد، حسن آباد، خورزان، فرات، سل آباد و محمد آباد و 2 روستای منطقه سرکویر طرح تعمیم ترسیب کردن در نظر گرفته شد که سهم هر روستا 30 هکتار بوده است.
وی با اشاره به صرف 12 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح، تصریح کرد: تاکنون طرح بیابانزدایی در 15 روستای دامغان اجرا شد که با اجرای طرح های تعمیم ترسیب کربن در سال جاری این تعداد روز به روز افزایش پیدا می کند.
بهاور به اجرای طرح تثبیت شن در دامغان اشاره و اضافه کرد: با توجه به وجود تپه های شنی در بیابان های اطراف شهرستان و به منظور جلوگیری از ورود شن های روان به داخل روستا و خط های ریل راه آهن، طرح تثبیت شن در روستای حسن آباد و روستاهای جنوبی دامغان اجرا شد.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تثبیت شن از سال 48 تاکنون، بیش از 100 هزار طاق در بیابان های دامغان و حدود 63 هزار هکتار جنگل دستی ایجاد شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: سال گذشته 600 هکتار جنگل و مرتع دامغان با پنج میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات اسناد خزانه ایجاد شد که 400 هکتار در شهر امیریه، 150 هکتار در منطقه قهاب صرصر و 50 هکتار در روستای سلطانیه بود.
در زمان حاضر یک هزار و 145 بهره بردار با ظرفیت 144 هزار و 256 واحد دامی از مراتع شهرستان دامغان بهره برداری می کنند.
عرصه منابع طبیعی استان سمنان 9 میلیون و 700 هزار هکتار وسعت دارد که شامل پنج میلیون و 200 هکتار بیابان، سه میلیون و 700 هزار هکتار مرتع و 352 هزار هکتار جنگل است.
9856/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.