محمد قاسم نیا شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این نخستین آتش سوزی بود که در سال جاری در دامنه طبیعت این شهرستان شعله ور می شود که با تلاش نیروهای امدادی این اداره و کمک های ستاد بحران شهرستان در اسرع وقت مهار شد.
وی افزود: اطلاع رسانی مردمی و آمادگی نیروهای اطفاء حریق باعث حضور به موقع و کنترل دامنه آتش سوزی و مهار آن در تاریکی شب شد.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی یادآور شد: خوشبختانه با توجه با حضور به موقع و عدم وزش باد شدید دامنه خسارت بسیار اندک و کمتر از یک هکتار بوده و نیروهای این اداره جهت کنترل کامل تا صبحگاه در منطقه حضور خواهند داشت.
قاسم نیا تاکید کرد: از ابتدای فصل گرما و با توجه به پوشش گیاهی متراکم منابع طبیعی این شهرستان همه امکانات و بسترهای لازم جهت مهار به موقع آتش سوزی های احتمالی انجام گرفته است.
منطقه درگناو در فاصله 15 کیلومتری شهر ارکواز و در مسیر ارتباطی ملکشاهی - ایلام قرار دارد که سال گذشته نیز چند مورد آتش سوزی در این منطقه رخ داد.
بیش از 114 هزار هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان ملکشاهی جنگل و پوشش درختی است که در فصل تابستان و شروع گرما احتمال آتش سوزی در این عرصه ها زیاد است.
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.