در این مطلب آمده است: با حضور بسیار پررنگ مردم شریف شهرستان‌های سمنان، مهدی شهر و سرخه در همایش « روایت خدمت» و سخنانی که در قالب سخنرانی سخنرانان مطرح شد حاشیه‌هایی را سبب گردید که با ایجاز و به جهت تامل به آن می‌پردازیم:
نخست کار تشکیلاتی منطقی خانه‌ی مردم به مباشرت شوراهای هماهنگی و مشورتی و هدایت درست امور در اجرا که نشان داد به اینکه خانه‌ی مردم، سازمان نمایندگی است با استفاده از تمامی ظرفیت‌های حوزه‌ی انتخابیه و هماهنگی تنگاتنگ امور. به همین جهت سالن هلال احمر و حواشی آن در سال‌های اخیر، چنین جمعیتی را به خود ندیده بود بویژه آن که در این وانفسای کم حوصلگی، خیلی حال و هوای حضور نیست. به همین علت خیلی از مجالس را خالی از مشتاقان می‌بینیم.
دوم، مردم حوزه‌ی انتخابیه، مردمی اند نکته سنج، فرهیخته، اهل مداقه در روابط اداری و اجتماعی که قدر خدمت صادقانه را می‌دانند و به سبب حضور به موقع، منزلت، شخصیت و وزانت حقوقی خود را به نمایش می‌گذارند، بدون اینکه نیازی به اعمال هیجانی، ساختارشکن و مغایر با قانون داشته باشند. حاصل کلام این که حاضران که نمایندگان غایبان هم بودند، نشان دادند که قدر خادمان صدیق را می‌شناسند و حمایت می‌کنند و به پای حمایت خود هم استوار ایستاده‌اند.
سوم، سخنان متین استاندار سمنان بود که ضمن بیان صمیمی و متین، با چاشنی گله مندی همراه بود به اینکه چرا در انتصابات ایشان «ان قلت » و حرف و حدیث‌هایی هست که البته منظورشان دخالت قوای دیگر در قوه‌ی اجرایی استان است و بدرستی هم گفتند چون هویت تفکیک قوا باید به کمال رعایت بشود. نکته ای که نگارنده در مورد وعده‌های ناصواب وزیر کشور در مجلس و دخالت دادن نمایندگان خانه‌ی ملت در ابتدای تشکیل دولت یازدهم به انتقاد گفت و بعدها وزیر کشور به اشتباه کلیدی خود اعتراف کرد. حتی دکتر روحانی هم به این امر اذعان کرد که نباید به سبب رای، اصول قانون اساسی را مورد خدشه قرار داد.
اما در مورد مردم، مردم صاحب انقلاب و ولی نعمت، این موضوع فرق ماهوی دارد. مردم می‌گویند، فی المثل نباید مدیر کل غیربومی بیاید و همه‌ی معاونان بومی را کنار بگذارد. یا در انتصابها، مدیری قابلیت‌های بومی را هرگز نبیند یا نخواهد که ببیند آن گاه برود همشهری خود را بیاورد ( چنانچه نیاز باشد می‌توان وارد مصادیق شد ). این، یک آسیب بزرگ است بویژه در استانی که بارها این قلم در محسنات کار دیوانی و اجرایی آنها در طول تاریخ و در بالاترین سطح گفته است. مردم می‌پرسند معیارهای انتصابات چیست ؟ تقواست، تعهد است، قابلیت است، همراهی با دولت است، اصول گرایی است، اصلاح طلبی است، همزبانی است، حضور در ستادهاست، کاری که در دولت نهم و دهم، بسیار مورد توجه بود و... در یک کلام مردم می‌گویند یک بار آن مسئول محترم، استان، حوزه‌ی مسئولیت خود را از دریچه‌ی چشم ما ببینند. یا در شهر و دیار خود همان نگاهی را به مسئولان داشته باشد که ما داریم. مسئولی می‌گفت از ناحیه‌ی وزارت خانه، نامزد حضور در استان خراسان شمالی شدم تا با رضایت و صلاحدید موثران آن دیار در سمت مدیریت – انجام وظیفه کنم، آن بزرگواران – دوراندیش و نکته سنج – پس از مطالعه‌ی شرح موارد خدمتی ام، به حکم این که غیربومی بودم، نپذیرفتند چون آنان لابد می‌دانستند و می‌دانند که ریشه در آب و خاک داشتن و شناخت محیط و ضرورتها به چه معناست.
عزیزان می‌توانند آیا استانی را مثل بزنند که از نظر خانه نشینی قابلیت‌های بومی، مثل استان فرهیخته، تاریخی و بسیار باسواد ما باشد ؟ البته درباره‌ی نیروهای کارآمد بومی نیز مرا سخنی است که به عنوان نقد کارشناسانه و گله آمیز در فرصت مناسب مطرح خواهم نمود. و چهارم، سخنان بی‌پرده و صریح نایب رئیس مجلس که به صدق گفت اما صرف مشکل شماری، طرفداران بسیاری دارد و هیجانی برانگیز است اما مردم از نائب رئیس مهم ترین قوه‌ی کشور که وظیفه اش قانون گذاری و نظارت دقیق بر اجرای قوانین مصوب است، حل مشکل و زمینه‌ی حل معضلات کشوررا می‌خواهند آن هم در مجلسی که آن همه قوانین متناقض و غیرقابل اجرا دارد نه شعارهای احساسی. دیگر آن که تقاضای کارکنان زیرمجموعه‌ی پزشکی که دریافتی آنها از دومیلیون تومان است از پزشکیان که از صدها میلیون تومان درآمد ماهانه گذشته، این است که کاری کنند که به حق و حقوق استحقاقی خود برسند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.