سیدمحمدهادی ایازی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در سمنان افزود: در نشست روز گذشته این وزارتخانه به جز 9 درصد تفاوت قیمت ارز 38 تا 42 هزار ریال که از قبل به عنوان افزایش قیمت دارو اعلام شده بود، افزایش قیمت دیگری در داروها وجود ندارد.
وی تاکید کرد: مسوولان وزارت بهداشت به صورت روزانه رصد بازار و دغدغه تامین داروهای خاص را در نشست های پیاپی در برنامه دارند و با جدیت پیگیری می کنند.
وی ادامه داد: با تمهیدات پیش بینی شده در تامین دارو در کشور مشکلی وجود دارد، در موارد نادری هم که مشکل وجود دارد مردم از طریق سامانه های ویژه این مساله به مسوولان اعلام کنند.
به گفته ایازی در کشور 40 بیمارستان خیرساز بهره برداری شده است و اکنون 40 بیمارستان دیگر در حال ساخت است و بخشی از نیازهای کشور به همت خیران در حوزه درمان تامین می شود.
وی یادآور شد: با تلاش نیک اندیشان در چند سال اخیر مشارکت خیران در حوزه سلامت افزایش یافته است به طوری که در سال 96 بیش از 15 هزار میلیارد ریال از سوی خیران در این حوزه مشارکت شد.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت و درمان بیان داشت: با وجود مشکلات اقتصادی، مشارکت خیران در حوزه سلامت گسترده است، توصیه به خیران این است که با ورود به حوزه پیشگیرانه در بخش هایی مانند فرهنگ سازی، آموزش و توانمندسازی و مباحث پیشگیرانه به طور گسترده نقش آفرین باشند.
وی با تاکید بر این که رویکرد موسسه های خیریه باید بیشتر پیشگیرانه باشد، گفت: هر چه در این حوزه با هزینه کمتر برنامه اجرا شود، هزینه های درمان کمتری به جامعه تحمیل می شود.
ایازی با اشاره به برنامه های معاونت اجتماعی در مقابله با روند سالمندی در جامعه ایران، اظهارکرد: بر مبنای سند ملی سالمندان که 29 آذر 96 در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور رئیس جمهوری و وزیران به تصویب رسید، دبیرخانه شورای ملی سالمندان در سازمان بهزیستی و کارگروه های رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان سالمندان در 2 وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت باید ایجاد شود.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به این که تمام دستگاه های مرتبط با سالمندی موظف به تحقق چشم انداز این سند جامعه بر اساس شرح وظایف خود هستند، افزود: در این مساله فرهنگ سازی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اول اینکه سالمند باید از تکریم ویژه در جامعه برخوردار باشد و در بخش نظام تامین اجتماعی و رفاه سالمندان نیز باید تامین شود.
وی تاکید کرد: واقعیت این است که کشور با یک پدیده اجتماعی در یک دهه آینده مواجه خواهد شد و آن پدیده سالمندی است که باید خود را آماده و زیرساختهای لازم را فراهم کنیم و دستگاه های فرهنگی برای آمادگی جامعه با مسایل سالمندان آمادگی ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: جامعه به سمت سالمندی می رود و بیماریهای مانند سرطان در جامعه بیشتر می شود و باید بیشتر به فکر تامین زیرساختهای مرتبط با شناسایی و درمان این دست بیماریها بود که با مشارکت خیران محقق می شود.
ایازی استان سمنان را در بخش مشارکت خیران پیشگام دانست و اضافه کرد: موسسه های خیریه در این استان علاوه بر حوزه درمان و سلامت، در حوزه پیشگیری برنامه های آموزشی پیشرو برای اقشار مختلف درنظر دارند.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت و درمان با اشاره به افتتاح مرکز تشخیص پزشکی هسته ای در شهر سمنان به همت موسسه نیکوکاران راه آسمان، افزود: فعالیت این دست موسسه های خیریه در کمک به تشخیص و درمان بیماران و رفع مشکلات همراهان و التیام رنج خانواده های بیماران بسیار موثر است و امکان تشخیص و بهبود بیماری در محل زندگی بیمار را فراهم می‌کند.
امروز با حضور سیدمحمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت و درمان، مرکز تشخیص پزشکی هسته ای سمنان به همت موسسه نیکوکاران راه آسمان افتتاح، نوید دانایی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان معرفی و از تلاش پنجساله مهدی شادنوش قدردانی شد.
دانشگاه علوم ‌پزشکی استان سمنان مراکز درمانی 6 شهرستان استان را زیر پوشش دارد و حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که در 2 رشته مقطع کاردانی و 18 رشته مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.