مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 103 هزار نفر کارگر در واحدهای مختلف تولیدی در استان اردبیل مشغول فعالیت هستند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قاسم رحیمی در آستانه هفته کارگر با اعلام این خبر اظهار کرد: ما در قالب ادارات زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری 11 دستگاه زیرمجموعه نظیر بهزیستی، بیمه تامین اجتماعی، مدیریت درمان، فنی و حرفه‌ای و ... تلاش می‌کنیم تا به هموطنان در حوزه‌های مختلف ارائه خدمات کنیم. 
وی ارائه 450 فعالیت را در قالب 11 اداره زیرمجموعه و سه نهاد مالی و بانکی در قالب تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار مهم‌ترین کاری که انجام شده تلاش برای حل اختلاف کارگری و کارفرمایی و رسیدگی به شکایت وارده در قالب یک مجموعه شبه قضائی اعم از مراجع تشخیص و حل اختلاف بوده است. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در مورد عملکرد هیئت حل اختلاف و پرونده‌های وارده به مراجع تشخیص بیان کرد: از 4 هزار و 908 پرونده وارده به مراجع تشخیص یک هزار و 506 پرونده به مراجع حل اختلاف ارجاع داده شده تا احکام صادر شده در این زمینه به دست طرفین دعوی برسد. 
رحیمی فعالیت کمیته تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور را یادآور شد و افزود: در این کمیته یک هزار و 904 پرونده مطرح شده که از این تعداد صاحبان یک هزار و 327 پرونده از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور با 20 سال سابقه کار بهره‌مند شدند. 
وی پرداخت مقرری بیمه بیکاری را نیز یادآور شد و گفت: با هدف حمایت از افراد بیکار ما در سال گذشته زمینه بهره‌مندی 2 هزار و 186 نفر را از مقرری بیمه بیکاری فراهم کردیم که این خود هزینه سنگینی را به مجموعه ما وارد کرده است. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین به طبقه‌بندی مشاغل متناسب با فعالیت کارگران در کارخانه‌ها اشاره کرد و افزود: ما در 30 واحد تولیدی استان در پنج محور این طبقه‌بندی را اجرا کردیم. 
رحیمی به 6 هزار و 360 مورد بازرسی از کارگاه‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: با افزوده شدن 15 بازرس جدید در کنار 13 بازرس قبلی از ابتدای امسال 28 بازرس با سرکشی به کارگاه‌های مختلف سعی دارند تا از حق و حقوق کارگران صیانت کنند. 
وی فعالیت 168 تشکل کارگری را با رویکرد تعامل بیشتر و هم‌افزایی بهتر یادآور شد و بیان کرد: سال گذشته 29 مورد ثبت تشکل کارگری را با انجام فعالیت‌های مثبت و سازنده شاهد بودیم. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: کار شاخصی که ما در سال گذشته در حوزه روابط کار انجام دادیم ثبت الکترونیکی دادخواست‌ها بود که این شرایط از حالت سنتی خارج شد و ما به همراه چهار استان دیگر به صورت پایلوت سامانه الکترونیکی دادخواست را راه‌اندازی کردیم. 
رحیمی به واگذاری بخش عظیمی از کارها در حوزه کار و کارگری برمبنای برون‌سپاری براساس اصل 44 اشاره کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم با این برون‌سپاری در حوزه بیمه بیکاری و مشاغل سخت و زیان‌آور بتوانیم به سرعت پاسخگوی درخواست‌های جامعه کارگری باشیم. 
وی میانگین رسیدگی به شکایت کارگران را در هیئت تشخیص 11 روز اعلام و تصریح کرد: این مدت رسیدگی در هیئت حل اختلاف 42 روز است که در سامانه الکترونیکی ثبت شده و ما از نظر تسریع در رسیدگی به پرونده متقاضیان جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.