به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود : اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه است و مسوولان و همه دلسوزان جمهوری اسلامی باید این مهم را مد نظر قرار دهند.
وی اظهارداشت : با توجه به پیشرفت، گستردگی و سرعت فناوری، سرعت نفوذ افزایش یافته و دیگر محدودیت زمانی و مکانی معنا ندارد و باید توجه به پدافند غیرعامل بیش از گذشته توجه شود.
وی ادامه داد : مقابله با تهدیدات سایبری نیازمند فکر و تمهیدات ویژه است و کشور باید در بخش تهدیدات نظامی و غیر نظامی و پدافند غیرعامل آمادگی لازم را داشته باشد.
ناجی با بیان این که دشمن به بخش های آسیب پذیر کشور آسیب وارد می کند، تصریح کرد : باید با اقدامات هوشمندانه و پدافند غیرعامل این تهدیدها را رفع کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: مصون سازی انرژی استان در مقابل حملات سایبری از برنامه های پدافند غیرعامل این استان در سال جاری است.
ایرج کارخایی افزود : هدف از پدافند غیرعامل دور کردن کشور از تهدیدات و خطر است تجهیزات راهبردی در بحث انرژی هایی مانند آب، برق و گاز همواره مورد توجه دشمنان است و مصون سازی انرژی برای تداوم خدمات رسانی در شرایط بحرانی مورد توجه باشد.
وی اظهارداشت: استقرار برق های مولد اضطراری در دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری ها به منظور تداوم خدمات رسانی در موقع خطر، اجرای مصون سازی زیر ساخت های بزرگ شهری و تخلیه اضطراری در شرایط خطر و بحران را از دیگر برنامه های پدافند غیرعامل است.
وی ادامه داد : تاکنون 50 دستگاه اجرایی استان با 123 ژنراتور برق مجهز شده اند تا در مواقع بحرانی از این مولدهای برق استفاده کنند.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.
اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده است که تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم در حوزه زیستی قرار می گیرد.
تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای نظامی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.