حسن شکراللهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون بالگرد امدادی هلال احمر استان به صورت مشترک با خراسان رضوی بوده و این بالگرد 15 روز در اختیار سمنان است.
وی اظهارداشت: هلال احمر در بیشتر استان های کشور عملیات های امداد هوایی ندارد و در سال های گذشته 14 فروند بالگرد به این نهاد واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد : پایگاه امداد هوایی استان یکی از بزرگ ترین پایگاه های هوایی کشور در سال 96 با حضور رییس جمهوری در شهرستان سرخه به بهره برداری رسید.
به گفته وی امکانات امدادرسانی برای استان در زمان عادی کافی است اما در بروز حادثه این امکانات جوابگوی امدادرسانی به حادثه دیدگان نیست.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ادامه داد : ارتقا امکانات در بخش تجهیزات برای امداد رسانی مطلوب تر از سوی این نهاد اجتناب ناپذیر است.
شکراللهی خودروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان را 45 دستگاه اعلام کرد و گفت : بروزرسانی این خودروها و تجهیزات ارتباطی جمعیت هلال احمر برای سرعت بخشی به عملیات امداد و نجات ضروری است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان به احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان اشاره و اضافه کرد : در زمان حاضر 12 پایگاه امداد و نجات جاده ای به عنوان پشتیبان نیروهای علوم پزشکی و اورژانس در محورهای استان فعالیت دارد.
وی با بیان این که احداث پایگاه های امداد و نجات جاده یکی از اولویت های این جمعیت است ، یادآورشد: برای احداث هر پایگاه امداد و نجات جاده ای به چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
سامانه امدادهوایی استان با زیربنای 2 هزار و 100 متر شامل آشیانه بالگرد ،مهمانسرا، تعمیرگاه و تاسیسات در 10 هکتار زمین احداث و راه اندازی شده است و ظرفیت نگهداری 6 فروند بالگرد را دارد، بخش باند فرود و برخاست این آشیانه سه هزار مترمربع مساحت دارد که به مدت 2 سال احداث شد. به گزارش ایرنا، 12 پایگاه امدادو نجات هلال احمر در محورهای ارتباطی استان سمنان فعالیت دارند که هموطنان گرفتار در حوادث مختلف می توانند از طریق شماره 112 سامانه امداد و نجات هلال احمر ، از خدمات این نهاد بهره مند شوند.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.