به گزارش ایرنا، حسین عارفی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: هم اکنون 11 پایگاه امداد و نجات جاده ای این جمعیت در محورهای ارتباطی استان فعال است که با رایزنی های صورت گرفته مجوز ایجاد 2 پایگاه جاده ای دیگر اخذ شده است.
وی ادامه داد: با توجه به حادثه خیز بودن محورهای ارتباطی استان و تردد زائران اربعین احداث 2 پایگاه امداد جاده ای در کارزان و سه راهی ملکشاهی در دستور کار قرار گرفت و با تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها از سال جاری آغاز خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام همچنین از اخذ مجوز برای ایجاد نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستان در این استان خبر داد و گفت: مکان این پایگاه در بوستان جنگلی چغاسبز بوده و با حضور 15 امدادگر امدادرسانی به حوادث کوهستانی در سراسر استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
عارفی با اشاره به روند ساخت آشیانه بالگرد در مرکز این استان گفت: ساخت این پایگاه امداد هوایی با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و پیش بینی می شود تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل این پایگاه قول مساعد مسوولان برای استقرار بالگرد هوایی این جمعیت در استان محقق شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به فعالیت 18 کانون جوانان این جمعیت در استان گفت: 600 نفر از جوانان استان در این کانون ها عضو و با هلال احمر همکاری دارند.
عارفی افزود: این کانون ها شامل دانش آموزان، دانشجویان و .... بوده که در طرح های مختلف عام المنفعه با این جمعیت همکاری می کنند.
وی به برنامه های گرامیداشت هفته هلال احمر از 15 تا 21 اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها استقرار ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان برای محرومان و نیازمندان استان است که در حاشیه شهر ایلام برگزار می شود، در اجرای این طرح با حضور پزشک در این منطقه استقرار یافته و اقدام به ویزیت رایگان مردم می کنند.
وی اعزام کاروان سلامت به شهرستان دره شهر را از دیگر برنامه های این جمعیت در این هفته برشمرد و گفت: در این طرح با حضور پزشک، پرستار و ماما مردم روستاهای محروم این شهرستان ویزیت رایگان شده و و مشاوره های درمانی و تغذیه ای دریافت خواهند کرد.
عارفی همچنین با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این جمعیت نوروز امسال در استان گفت: در این طرح به 538 حادثه دیده امداد رسانی انجام گرفت و بیش از 13 هزار نفر از مسافران نیز خدمات راهنمایی دریافت کردند.
وی افزود: همچنین در تعطیلات نوروزی تاکید امسال با همکاری 200 خیر در مجموع 500 بسته مواد غذایی به ارزش حدود 130 میلیون ریال تهیه و در قالب طرح فرشتگان رحمت بین نیازمندان استان توزیع شد.
15 تا 21 اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.