حسن خدابنده لو روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اظهار کرد: خدمات این جمعیت در قالب طرح های مختلف از جمله آموزش روستاییان، همای رحمت(ویژه رمضان)، بسته عید نوروزی، خدمات توانبخشی و داروخانه ای است.
وی اضافه کرد: در بحث آموزش داوطلبان هلال احمر در طول سال گذشته در مناطق روستایی و حاشیه شهرها با مراجعه به درب منازل شهروندان 15هزار خانوار را آموزش دادند.
وی افزود: این آموزش ها شامل آموزش کمک های اولیه و توانمند سازی خانوارها برای مقابله با حوادث در مدت 10 جلسه به خانوارها ارائه شده است.
خدابنده لو در خصوص عملیات امداد و نجات نیز گفت: سال گذشته 553 عملیات امداد و نجات توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر صورت گرفته و در این عملیات ها به 10 هزار نفر خدمات مختلف ارائه شده است.
وی افزود: از این عملیات ها، 420 مورد عملیات جاده ای و بقیه رانش زمین، آتش سوزی، برف و کولاک و امداد ساحلی بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: داروخانه این جمیعت که از تخصصی ترین داروخانه های استان است به 23 هزار نفر خدمات دارویی ارائه کرده و مراکز کلنیکی و توانبخشی این جمعیت نیز با نصف قیمت مداکز خصوصی خدمات ارائه می دهند.
وی در خصوص اجرای طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان نیز اظهار کرد: در این طرح نیز به یک هزار و 290 خانوار بسته های غذایی اهدا شده و این جمیعت برای رمضان امسال نیز آماده جمع آوری کمک های خیرین است.
وی با اشاره به اینکه بسته های غذایی از سوی خیرین به منظور توزیع بین نیاز مندان تحویل جمعیت هلال احمر شده افزود: در اسفند ماه نیز به یک هزار و 74 خانوار بسته عید توزیع شد.

**10 هزار مترمربع به فضای امدادی کردستان افزوده شده است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در چهار سال گذشته در مجموع 10 هزار و 630 مترمربع انباری ها و فضای امدادی در استان احداث و به طور میانگین روزانه 6.5مترمربع فضا اضافه شده است.
خدابنده لو با اشاره به اینکه در سالهای گذشته برخی شهرستان های استان انبار ویژه ذخیره اقلام ضروری نداشتند افزود: در طول چهار سال گذشته انبار در شهرستان های سروآباد، دیواندره، بیجار، قروه، کامیاران و سنندج احداث و تجهیز شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر احداث و تجهیز انبارها در این مدت سه پایگاه امداد و نجات جاده ای و هوایی نیز در استان احداث شده و مجوز احداث 2 پایگاه جاده ای دیگر نیز برای سال 97 صادر شده است.
وی با اشاره به طرح جدید این جمیعت طرح کارگاه کارآفرینی گفت: این طرح با همکاری وزارت کشور و دانشگاه تهران در برخی از استان های کشور از جمله کردستان با هدف توانمندسازی جوانان برای کارآفرینی و اشتغالزایی به زودی اجرا می شود.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده که شعار امسال این هفته 'هلال احمر همه جا برای همه' است.
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.