به گزارش ایرنا، محمد نوابی روز سه شنبه در سومین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان سمنان در سالن همایش‌های اداره امور مالیاتی استان، افزود : کالای ساخت داخل باید با هدف اقناع و رضایت مشتری تولید و عرضه شود.
وی با تشریح جایگاه سرمایه‌گذار و ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی، تاکیدکرد: سرمایه‌گذاران به لحاظ گستراندن سفره‌هایی که مردم از آن ارتزاق می‌کنند جایگاه مقدسی دارند و سزاوار حمایت هستند.
وی ادامه داد : سرمایه‌دار سوداگری و جابجایی سرمایه دارد و بانک‌های نیز توسعه‌‌ای و صنعتی نیستند و سوداگری و تجارتی هستند و اگر به رویه سوداگری و تجارت ادامه دهند، کشور متضرر خواهد شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این که سیاست مالیاتی و تامین اجتماعی و سیستم بانکی باید به کمک تولید بیایند، ادامه داد : بانک‌ها نباید با نرخ بالای تسهیلات عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ کنند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت حمایت مردم از تولیدکنندگانی که محصولات با کیفیت عرضه می‌کنند، افزود : مردم از واحدهایی که تخلف دارند خریداری نکنند.
نوابی از اقدامات و فعالیت اولویت دار سال جدید در عرصه حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه دانست و یادآور شد : اگر با کالای قاچاق مثل موادمخدر برخورد شود جلوگیری به عمل آید اوضاع کشور بهبود می‌یابد.
وی با بیان این که بازار داخلی برای بسیاری از کالاها اشباع شده و تولید داخلی باید ارتقا یابد، افزود : تولید باید صادرات محور باشد و اگر به بیرون راه پیدا نکند محکوم به فناست.
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حمایت مصرف‌کننده از تولیدکننده را راهکاری برای افزایش تولید و صادرات دانست و گفت : برخی از کشورها با راهکار اغماض و هم افزایی بازار دنیا را از آن خود کردند.
وی اظهارنظر درباره کیفیت کالا و دادن حق داوری به مردم و افزایش دوره‌های ضمانت بهره‌مندی را حق مشتریان دانست و بر رعایت این حق تاکید و خاطرنشان کرد: کالای ساخت داخل باید با هدف اقناع و رضایت مشتری تولید و عرضه شود.
دراین همایش شماری از بنگاه‌های اقتصادی برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان تجلیل و به واحد‌های منتخب استان گواهینامه اعطا شد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان حدود 2 هزار واحد صنعتی ، 28 هزار واحد صنفی و 508 واحد معدنی فعالیت دارد.
تعداد 54 واحد اعم از تولیدی، صنعتی ، صنایع معدنی ، نمایندگی های مجاز خودرو ، دفاتر پیشخوان دولت و مهدهای کودک متقاضی دریافت گواهینامه مذکور بودند که پس از ارزیابی در چهار جلسه کمیته فنی و ارزیابی، 31 واحد برتر انتخاب شدند.
تعداد واحدهای متقاضی در سال 96، نسبت به سال گذشته 59 درصد و تعداد منتخبین 55 درصد رشد داشته است.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.