به گزارش ایرنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی روز سه شنبه در سومین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان سمنان در سالن همایش‌های اداره امور مالیاتی استان، افزود: تولیدکننده و مصرف کننده لازم و ملزوم و اجزای مختلف یک جبهه هستند و تولیدکننده باید با ارایه کالای با کیفیت و مصرف‌کننده با حمایت خود زمینه شکوفایی اقتصادی کشور را فراهم کنند.
وی با بیان این که در مبانی دینی ارجحیت حق‌الناس بر حق‌‌الله تأکید شده است ،اظهارداشت : تولیدکنندگان در نظام احکام اسلام انسان‌های شریف و سرمایه‌گذارانی هستند که ساختن و تولید را مبنای فعالیت خود قرار داده و‌ با تخصص و سرمایه دغدغه ‌پیشرفت کشور دارند.
وی با تاکید بر ضرورت عینیت بخشی به شعار سال در عمل، افزود : تولیدکنندگان برای دفاع از جبهه اقتصادی کشور فعال هستند و با دغدغه تولید و نوسانات قیمت ارز دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین سزاوار حمایت هستند.
استاندار سمنان با تاکید بر این که باید در سال حمایت از کالای ایرانی و برای تکمیل این زنجیره به صورت جدی فرهنگ سازی شود، ادامه داد : باید با افزایش کیفیت کالای ایرانی، صادرات را ارتقا داد و از دنیای رقابتی امروز بهره برد که در غیر این صورت کشور بازنده است.
وی با بیان اینکه برخی ازصنایع با حمایت دولت همزمان با کره جنوبی آغاز به فعالیت کرد اما هر روز پس می‌زنند، تصریح کرد: حمایت از صنعت بیمار بی‌فایده است اما درکشور و استان بخش‌ها و صنایع فعالی که در عرصه‌ها درخشیدند حمایت خواهند شد.
چاوشی با بیان این که تولید تنها نباید معطوف به داخل باشد، ادامه داد : افزایش کیفیت کالاها، به صادرات و رقابت با بازارهای کشورهای دیگر منجر خواهد شد.
دراین همایش شماری از بنگاه‌های اقتصادی برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان تجلیل و به واحد‌های منتخب گواهینامه اعطا شد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان حدود 2 هزار واحد صنعتی ، 28 هزار واحد صنفی و 508 واحد معدنی فعالیت دارد.
تعداد 54 واحد اعم از تولیدی، صنعتی ، صنایع معدنی ، نمایندگی های مجاز خودرو ، دفاتر پیشخوان دولت و مهدهای کودک متقاضی دریافت گواهینامه مذکور بودند که پس از ارزیابی در چهار جلسه کمیته فنی و ارزیابی، 31 واحد برتر انتخاب شدند.
تعداد واحدهای متقاضی در سال 96، نسبت به سال گذشته 59 درصد و تعداد منتخبین 55 درصد رشد داشته است.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.