محمد هادی ایازی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح چهار خانه بهداشت روستایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دامغان افزود : با اجرای طرح محله های سلامت مشارکت مردم در کنترل بهداشت محیط افزایش می یابد.
به گفته وی با اجرای این طرح افراد مبتلا به بیماریهایی از جمله دیابت، پر فشاری خون، اعتیاد می توانند با حضور در کارگاه های آموزشی زندگی بهتری را برای خود رقم بزنند.
وی کاهش بیماری واگیردار را از مهم ترین دلایل اجرای طرح محله های سلامت در کشور اعلام کرد و گفت : طرح محله های سلامت در سال 95 و 96 به صورت آزمایشی در 15 محله سمنان و برخی از استان های کشور اجرا شد که در سال جاری با توجه به مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی در کشور اجرایی می شود.
وی بیشترین آسیب های اجتماعی کشور را اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد فرهنگی و اجتماعی اعلام و خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکلات، وظیفه هر بخش مشخص شده و دبیر مربوط به این آسیب های اجتماعی در هر 6 ماه نشستی برگزار و گزارش اقدامات ارایه می شود.
ایازی ادامه داد : مشارکت گسترده مردم برای افزایش سلامت اجتماعی در کشور اجتناب ناپذیر است و در چارچوب مشارکت های بین بخشی باید دستگاه های مختلف نیز وظایف خود را به نحو مطلوب در این راستا انجام دهند.
وی با بیان این که در دولت 75 میلیون نفر ایرانی با اجرای طرح سامانه یکپارچه بهداشت، دارای پرونده الکترونیکی سلامت شده اند، ادامه داد: امیدواریم در دولت دوازدهم برای همه مردم ایران پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شود و با اجرای این طرح و حذف دفترچه های خدماتی و درمانی با شماره ملی افراد، تمامی خدمات بهداشتی ارایه می شود.
وی اضافه کرد : امید به زندگی قبل از انقلاب در کشور، 53 سال بود که در چهار دهه اخیر این رقم 23 سال افزایش پیدا کرده و اکنون سن امید به زندگی در کشور به طور متوسط در مردان 75 سال و در زنان 76 سال است.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز به منظور بهره برداری چهار خانه بهداشت روستایی به این شهرستان سفر کرد.
92 درصد از مردم دامغان در سامانه یکپارچه بهداشتی سیب ثبت نام کردند و تاکنون 84 هزار نفر دامغانی دارای پرونده الکترونیکی بهداشتی و درمانی هستند.
9856/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.