به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، بر لزوم کار تیمی در راستای رفع معضلات اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: معضل کودکان کار یکی از آسیب هایی است که حتی اگر ‌نتوان آن را ریشه کن کرد، باید در راستای کاهش آن تمام تلاش خود را به کار گیریم.
وی ریشه بسیاری از طلاق ها در کشور را مربوط به ضعف مسائل فرهنگی دانست و افزود: باید آسیب ها را بشناسیم و برای رفع آنها تلاش کنیم در غیر این صورت منحرف خواهیم شد.
وی کارگروه اجتماعی را یکی از ضروری ترین کارگروه ها دانست و گفت: در زمینه مشکلات فرهنگی و اجتماعی باید از ظرفیت عظیم مساجد استفاده کنیم.
معاون استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه باید با حدیت به مشکل کودکان‌ کار در استان رسیدگی ‌شود، گفت: ثبت احوال در زمینه شناسایی و شناسنامه دار کردن کودکان کار از هیچ تلاشی دریغ نکند.
وی از اداره کل بهزیستی استان نیز خواست که با جدیت در زمینه کودکان کار وارد شود و برنامه ای هدفمند در این زمینه تدوین کند.
به گفته معاون استاندار کرمانشاه، آن دسته از کودکان کار که نیازمند هستند به دستگاه های امدادی همچون کمیته امداد و بهزیستی معرفی خواهند شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به زلزله آبان ماه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مردم زلزله آسیب های روحی فراوانی دیده اند از این رو بهزیستی و دیگر دستگاه های مرتبط باید برای ارائه خدمات روانشناسی در کنار آسیب دیدگان قرار گیرند.
الهی تبار تصریح کرد: برای آباد کردن مناطق زلزله زده باید امید را در میان مردم این مناطق زنده نگه داریم.

**اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی با تاخیر پرداخت شد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز گفت: اعتبارات حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی استان با تاخیر پرداخت شد.
علیرضا گودرزی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث آسیب های اجتماعی، در سال 97 این کارگروه ها باید با رویکرد جدید و با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی افزود: در سال 95 حدود ۱۷میلیارد و۷۶۰ میلیون ریال در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی استان در نظر گرفته شد.
مدیرکل اجتماعی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: تخصیص به موقع اعتبارات در سال ۹۵ باعث شد که اقدام های چشمگیری در این سال در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی انجام شود.
گودرزی ادامه داد: اعتبارات حوزه آسیب های اجتماعی در سال 96 حدود 51 میلیارد ریال بود که متاسفانه این اعتبارات بهمن ماه اختصاص پیدا کرد.
وی گفت: از این میزان اعتبار۲۰ میلیارد ریال به صورت متمرکز به 10 دستگاه اختصاص داده شد تا در حوزه هایی همچون طلاق و حاشیه نشینی هزینه شود.
مدیرکل اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سامانه الکترونیکی طلاق ایجاد شده است، گفت: افراد در معرض طلاق ابتدا در این سامانه ثبت نام کرده و بعد به مشاوران مربوطه مراجعه می کنند.
گودرزی اظهارداشت: معرفی زوج های جوان به مراکز مشاوره ای علاوه بر حل مشکلات آن ها آمار طلاق را نیز کاهش داده است.
وی تصریح کرد: این اعتبارات باید در دستگاه های اجرایی تنها در حوزه آسیب های اجتماعی هزینه شود و اگر مدیری این بودجه را در بخش های دیگر هزینه کند با آن برخورد خواهد شد.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.