سید شهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: افزایش تولید و اشتغال، برای تحقق اقتصاد مقاومتی نسخه مؤثری بوده که باید در سال 97 نیز برای تحقق آن تلاش کرد.
وی اظهارداشت: با دگرگونی در فرهنگ اشتغال، و استفاده از کالاهای ساخت وطن، راه را برای افزایش تولید و اشتغال باز می کنیم و اگر مصارف عمومی جامعه تحت ضابطه و نظم در نیاید و اگر اولویت ما در مصرف کالاهای ایرانی نباشد و تولید به فروش و توزیع منجر نشود حتی اشتغال موجود نیز صدمه می بیند.
وی خاطرنشان کرد: عزم همگانی در جهت رفع این معضل باید شکل بگیرد و البته در کنار تولید، به دقت صاحبان واحدهای تولیدی در کیفیت کالاهای تولیدی ایرانی بیفزایند تا هموطنان رغبت بیشتری برای مصرف کالای ایرانی پیدا کنند.
چاوشی گفت: با خرید کالاهای ایرانی علاوه بر رونق اقتصاد و همچنین افزایش انگیزه سرمایه گذاران داخلی برای سرمایه گذاری در صنایع کشور، سود حاصل از فروش کالاهای ایرانی نیز به جیب کارگران کشورمان می رود.
استاندارسمنان تصریح کرد: اولویت هر ایرانی باید مصرف کالاهای ایرانی باشد چرا که در صورت رونق بازار داخلی ، در برگشت اجناس بی کیفیت و یا معیوب از سوی مصرف کنندگان، تولید کننده نیز ملزم به افزایش کیفیت شده و پاسخگو خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه فروشندگان نیز باید در جهت افزایش اشتغال جوانان اجناس و کالاهای ایرانی به مردم عرضه کنند گفت: صنایع کشور ایران در راستای رقابت با محصولات خارجی گام های بزرگی برداشته اما کافی نیست و باید بر اساس ذائقه مصرف کننده نسبت به تولید با کیفیت و با قیمت مصرف مناسب و در نهایت سود آوری برای مملکت و افزایش اشتغال برای جوانان تلاش شود.
از سوی رهبر انقلاب، سال 1397 سال حمایت از کالای ایرانی اعلام شده است.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.