آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: لازمه مدیریت و به دست گرفتن سیاست و اقتصاد، روی آوردن مدیران به قشر محروم و تنزل دادن سطح زندگی خود در حد پایین ترین قشر جامعه است.
وی اظهار کرد: مدیری که سوار خودرو گران قیمت شود، نمی تواند نسل انقلاب و جامعه انقلابی را مدیریت کند.
وی با تاکید بر لزوم مقاومت جامعه اسلامی در برابر دشمن گفت: مشکل ما این است که عوامل نفوذی در عرصه اجتماعی و برخی بخش های مدیریتی، بدون اینکه بدانیم ما را مدیریت می کنند.
امام جمعه مشهد افزود:


وی اظهار کرد: مساله اصلی ما در کشور استکبارستیزی و مقاومت در برابر دشمن است اما عوامل نفوذی به گونه ای ما را مدیریت می کنند که حتی پایگاه های اطلاع رسانی نیروهای انقلابی، به جای پرداختن به اصل مساله به حاشیه ها می پردازند.
امام جمعه مشهد گفت: دشمن تلاش می کند که مردم را از نظام جمهوری اسلامی ناامید کند و نظام را در برابر چشم آنان ناکارآمد جلوه دهد لذا باید در برابر این حرکت نابکارانه دشمن مقاومت کنیم.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی امروز قوی ترین نظام در کل جهان است و ایران تنها کشوری است که مردم آن خودشان برای سرنوشتشان تصمیم می گیرند، لذا دلیلی بر ناامیدی از این نظام وجود ندارد.
وی تاکید کرد: امروز که دشمنان سفره دین و سفره معیشتی مردم ایران را هدف گرفتند، مسئولان بدانند که باید وابستگی مردم به خارج از کشور را قطع کنند و آنان را نسبت به اتکا به توانمندی ها و قدرت خود ترغیب نمایند.
امام جمعه مشهد گفت: راهکار اتکا به قدرت داخلی، سیاست های اقتصاد مقاومتی است که از سه سال قبل توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده و در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
وی مساله اول در اقتصاد مقاومتی را فرهنگ سازی ذکر و بیان کرد: اینکه برخی مدیران نمایشگاه تجملات و زندگی های رنگارنگ خود را در برابر چشم مردمی که در تنگنای معیشتی قرار دارند و جوان بیکاری که به دنبال شغلی برای خود است، برپا نمایند، با فرهنگ اقتصاد مقاومتی در تضاد است.
امام جمعه مشهد گفت: اکنون که به روزهای انتهای سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' رسیدیم، مسئولان گزارش دهند که چقدر به شاخص های اصلی اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، عمل کرده اند، صرف دادن گزارش اشتغال کافی نیست.
آیت الله علم الهدی خطاب به مدیران اظهار کرد: با این تجمل پروری ها و پشت پا زدن به ساده زیستی، چگونه می خواهیم مروج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل در سیاست های رهبری باشیم.
وی با انتقاد از واردات پوشاک و خودرو گفت: وقتی در بازار پوشاک کشور اجناس خارجی وجود داشته باشد و از هنر کشورهای دیگر پر شود، چگونه هنرمندان ما که در فقر بسر می برند، می توانند امیدی به درآمد داشته باشند
امام جمعه مشهد گفت: با اینکه شرایط مطلوب برای حضور فعالان اقتصادی ایران در کشورهای سوریه و عراق در دوره بازسازی آنها فراهم بود، کشورهای دیگر این فرصت را از ما گرفتند.
وی اظهار کرد: در موضوع اشتغال نیز باید در ابتدا فرهنگ آن را در کشور ترویج کنیم، اینکه همه می خواهند کارمند دولت شوند و به فکر کارآفرینی و ایجاد مشاغل جدید نیستند، با فرهنگ اشتغال در تضاد است.
آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه هم مسئولان و هم مردم باید در اشتغال، معیشت و تولید به صورت جهادی کار کنند، گفت: هم اینک سهم ایران از بازارهای کشورهای همسایه حداقل است در حالی که باید سهم ما باید در این کشورها بیشتر از اروپایی ها و آمریکایی ها می بود.
وی در ادامه خطبه های نماز جمعه مشهد به مساله شیطان شناسی اشاره کرد و گفت: بزرگترین وسوسه شیطان برای جوانان این است که وی شروع به آرزوسازی و تخیل بافی های می کند که به هیچ منطقی همسو نیست و در نهایت این تخیلات برای جوان تبدیل به هدف می شود و او را به بیراهه می کشاند.
وی اظهار کرد: مشکل امروز برخی جوانان کشور این است، آرزوسازی های شیطان برای جوانان تبدیل به هدف و سپس شور جوانی می شود و دشمن از این شور به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به جامعه بهره می گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اظهار تسلیت نسبت به سالروز شهادت مادر حضرت عباس (ع)، ام البنین گفت: عشقی که حضرت عباس (ع) به امام حسین (ع) داشت در نتیجه وراثت انفعالی حضرت ام البنین بود و امروز در پرتو شخصیت آن بانوی بزرگ اسلام، پی به عظما مادران شهدا می بریم.
آیت الله علم الهدی افزود: وقتی شهدایی مانند شهید حججی مقتدرانه در برابر تیغ دشمن می ایستد، در نتیجه تربیت مادرانی است که سزاوار تکریم هستند و همین مادران ، نظام را در برابر دشمن آسیب ناپذیر کرده اند.
7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.