به گزارش ایرنا، در میزگرد خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان با عنوان «پیامدهای تغییرات اقلیم در فلات ایران و راهکارهای مقابله» ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، غلامرضا حسنی غربا مدیرکل هواشناسی استان، عباس دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، محمد رحیمی دانشیار دانشکده کویرشناسی دانشگاه سمنان، سعید کامیابی دانشیار دانشگاه آزاد سمنان در حوزه اقلیم شناسی، محمدرضا خاموشی معاون شرکت آب منطقه ای سمنان حضور داشتند.
حاضران در این نشست مباحثی مانند ریشه شناسی پدیده تغییر اقلیم و شناسایی راهکارهای مقابله، تاثیرات آن بر حیات کره زمین، پیش بینی راهکارهای مدیریتی و کارشناسی، لحاظ تغییر اقلیم در برنامه های آمایشی، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از بدمصرفی به ویژه در بخش کشاورزی، لحاظ پدیده های افزایش دما و پدیده های حدی در کنار افزایش تواتر سیل و خشکسالی به عنوان آثار منفی تغییر اقلیم، مطرح کردند.
از دیدگاه کارشناسان، مهمترین عامل پدیده تغییر اقلیم افزایش گازهای گلخانه ای است که چین با 30 درصد و آمریکا با 20 درصد بیشترین میزان این گازها را تولید می کنند، ایران با سهم 1.85 درصد، نوزدهمین کشور تولیدکننده گازهای گلخانه ای در جهان است.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و دارای پنج اقلیم از هفت اقلیم تعریف شده است و بیشتر مناطق این استان را نواحی خشک و نیمه خشک تشکیل می دهد، میزان متوسط بارندگی سالانه در استان سمنان 112 میلی متر است که نیمی از متوسط بارندگی کشور محسوب می شود و تبخیر در این استان دو برابر متوسط کشور است.
گزارش تکمیلی این میزگرد در روزهای آینده در سایت خبرگزاری جمهوری و حساب های شبکه های اجتماعی ایرنا استان سمنان منتشر می‌شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.