به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر، با اشاره به تاکید رهبری بر شناسایی آسیب ها و آفت های انقلاب، گفت: رهبری بدترین آسیب انقلاب اسلامی را ارتجاء یعنی بازگشت به دوران طاغوت دانسته است.
وی تاکید کرد: رهبری اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی را از مصادیق ارتجاء دانست، امام خمینی(ره) انقلاب ایران را انقلاب پابرهنگان معرفی کرد پس انقلاب نباید از کمک به مستمندان دور شود.
خطیب جمعه سمنان، اعتماد به بیگانه را دومین مصداق بازگشت از انقلاب معرفی و خاطرنشان کرد: نباید به آمریکا اعتماد کرد، یکبار آن را امتحان کردیم و دوبار نباید از آن گزیده شویم.
وی تاکید کرد: در مساله برجام به آمریکا اعتماد کردیم که برای ما سودی نداشت، فواید برجام را در داخل کشور می شماریم، ولی مردم ما به چشم خود عهدشکنی‌های آمریکا را دیدند، اکنون نیز آمریکا دارد با برجام بازی می کند.
آیت الله شاهچراغی گفت: بی مبالاتی نسبت به بیت المال سومین مصداق بازگشت از انقلاب است که حقوق های نجومی از موارد آن بود.
وی به قائله خیابان پاسداران تهران اشاره کرد و گفت: عده ای که خود را اهل عرفان معرفی کردند با جنجر و سلاح سرد آمدند و با خودرو به ماموران پلیس کوبیدند، پلیسی که حافظ امنیت کشور است.
وی با بیان اینکه در این قائله پلیس، بسیجی و سرباز شهید شد، اضافه کرد: به نظر می رسد این قائله زنجیره ای است و ناگهانی رخ نداده است، سر این رشته به دست آمریکا است و در فرصت هایی عده ای را تحریک می کند تا به میدان بیایند که کار بسیار زشتی بود.
آیت الله شاهچراغی تاکید کرد: در قائله خیابان پاسداران تهران ناامنی ایجاد شد، مردم آزار دیدند، دشمن شاد شد، از نیروی انتظامی که عاقلانه با این قائله برخورد کرد قدردانی می کنیم و از دستگاه قضایی کشور می خواهیم قصاص را به سرعت اجرا کند.
امام جمعه سمنان یادآور شد: این‌طور آدم کشی که عده ای بیخود به خیابان بیایند و با خودرو آدم بکشند ندیده بودیم، باید با این دست حوادث سریع و قاطع برخورد شود تا مردم به قوا امیدوار باشند.
وی با اشاره به هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی به عنوان یادگاری از شهیدان رجایی و باهنر، گفت: خانواده ها باید جلودار تربیت اسلامی باشند و سپس نوبت به آموزش و پرورش می رسد، تربیت اسلامی باید بر اساس قرآن، نهج الابلاغه و احکام اسلامی باشد.
وی تاکید کرد: سندی مانند سند 2030 حسین فهمیده تربیت نمی کند، هدف این سند تربیت نسل جدید بر اساس فرهنگ غربی است در حالی که ما مسلمانیم و فرهنگ ما فرهنگ محمدی است، اما عده ای هنوز از سند 2030 دست‌برنداشته‌اند.
آیت الله شاهچراغی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج که هنوز بقایای جان‌باختگان آن انتقال نیافته است، بیان کرد: خانواده های این عزیزان هنوز منتظرند، این غم ملت ایران را غمزده کرد، از همه تلاشگرانِ مدیریت بحران، کوهنوردان و امدادگران قدردانی می کنیم ولی حل این مساله موانع بزرگی دارد.
امام جمعه سمنان بیان کرد: اسراف حرام اقتصادی است، اسراف و دروغ دو حرام بزرگ است که اگر آن را ترک کنیم اهل تقوا خواهیم شد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.