در این مطلب آمده است : دوشنبه شب هفته گذشته برای مردم و اهالی ورزش شب ویژه‌ای بود. مردم ایران شاهد مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت بودند. صحبت‌های علی کریمی آنقدر پرحرارت بود که شب سرد زمستانی بهمن 96 را داغ داغ کرد، اصلا نمی‌خواهم به حرف‌های علی کریمی ورود کنم و ببینم او راست گفته است یا ساکت دبیر کل فدراسیون فوتبال، راست و دروغ آن باشد برای نهادهای نظارتی ولی حمایت‌های مردمی از سخنان علی کریمی خود گویای همه مسایل بود در این یادداشت اما می‌خواهم از علی کریمی این اسطوره کشور تشکر و قدردانی را داشته باشم نه به خاطر حرف‌هایی که زد بلکه به خاطر حساسیت‌هایی که نسبت به جامعه‌ای که در آن نفس می‌کشد، دارد.
علی کریمی در جامعه فوتبال زندگی می‌کند و می‌بیند هوای این ورزش آلوده است، آلودگی که می‌تواند از بالا تا پایین فوتبال را درگیر کند این فوتبالیست ارزنده خسته، عصبی و کمی هم عجول بود همانند بسیاری از مردم در شرایط فعلی که این خصوصیات را دارا هستند و بسیار حرف از ناعدالتی، مشکلات و فساد اقتصادی و...را در سینه دارند ولی قدرت بیان را ندارند.
ستاره سابق فوتبال ایران که زمانی تمام آسیا حیران درییل‌های فوتبالی اش بود احساس کرد که در شرایط فعلی این فساد است که در حال درییل زدن فوتبال است آنگاه داد زد، مصاحبه کرد یک تنه جلو رفت به نود رفت و مناظره کرد او دلش برای فوتبال می‌سوزد، علی کریمی هم می‌توانست مانند خیلی‌ها سکوت کند تا پله‌های ترقی را بعد از پایان فوتبالش به سرعت طی کند و به خاطر محبوبیت خاص و مشهور بودنش احتمالا به تیم‌ها و پست‌های خوبی هم برسد ولی علی کریمی نگاه فردی ندارد او دلش برای فوتبال می‌سوزد، دلش برای جوانان و نوجوانانی که قرار است در آینده نزدیک به دنبال این توپ گرد بدوند، می‌سوزد.
این‌ها را گفتم تا به خودمان یادآوری کنم که ما هم می‌توانیم علی کریمی باشیم ما هم می‌توانیم آلودگی‌های جامعه را ببینیم و سکوت نکنیم همه ما در شغلی مشغول به کاری هستیم من خبرنگارم، شما معلمی، دیگری کارگر است، آن یکی دانشجوست، یکی مغازه دارد و...همه ما می‌دانیم در اطراف ما چه می‌گذرد گاهی فساد را می‌بینیم و دم نمی‌زنیم، چشم خود را می‌بندیم که به واسطه آن میز خود را حفظ کنیم و مگر هدف امر به معروف و نهی از منکر غیر این است؟!
علی کریمی همان وجدانی است که باید در وجود همه ما زنده شود بسیاری از وجدان‌های ما خواب است منافع شخصی باعث شده که دیگر به جامعه و آینده فرزندانمان فکر نکنیم گاهی فراموش می‌کنیم که اگر جامعه‌ای فاسد شود سیل فساد همه را با خود خواهد برد.
سوال‌های کریمی مسئولان فدراسیون را مجبور به پاسخگویی کرد کسانی که هیچ گاه حاضر نبودند در مورد کارهای خود توضیح دهند مجبور به مناظره با علی کریمی شدند. کریمی آنقدر سوال‌های خود را بلند بلند پرسیده بود که دیگر تبدیل به سوال‌های همه جامعه شده بود چیزی که استان خودمان و فوتبال این خطه کویری هم به شدت نیاز دارد تا شاید آن‌هایی که خود را به خواب زده‌اند بیدار کند کسانی که اعضای مجمع را فقط به عنوان یک ابزار نگاه کرده و بعد از گرفتن رای تا چهار سال دیگر به فراموشی می‌سپارند، آنهایی که حتی حاضر نیستند بیلان مالی خود را برای افراد و کسانی که با پول آنها زندگی خود را می‌گذرانند، منتشر نمایند و در اختیار قرار دهند تا مشخص شود پول‌ها در کجا و چه راهی هزینه شده است، آنهایی که از شفافیت مالی سال‌هاست هراس دارند و با عدم مدیریت خود فوتبال استان را به ورطه نابودی کشاندند افرادی که در زمان انتخابات ریاست هیات در برنامه پیشنهادی خود بیش از 40 برنامه را عنوان کرده اند ولی دریغ از اجرایی شدن حتی یک برنامه! متاسفانه با عملکرد و ارائه گزارش‌های غیرواقعی، مدیریت اداره ورزش و جوانان استان را هم فریب داد‌ اند طوری که مدیر کل در برنامه زنده ورزش از شبکه سیمای مرکز استان عنوان می‌کند اداره کل و شهرستان‌ها نظارت بر ورودی و خروجی مالی هیات‌های استان و شهرستان را دارد که در عمل چندان محسوس نیست.
به هر حال مناظره علی کریمی و ساکت در برنامه نود تلنگری برای همه ما بود، در آن ساعت شب شاید بسیاری خواب بودند. اما صحبت‌ها وسوال‌ها‌ی علی کریمی فرصت مناسبی برای بیداری خیلی‌‌ها بود و آن‌هایی هم که خواب بودند در این مدت به دنبال دیدن و شنیدن آن حرف‌ها رفتند و پیشنهادم به مسئولین صدا و سیما مرکز سمنان این است که در کنار سایر برنامه‌ها از سیاست‌های مرکز تاسی کنند و با تهیه اینگونه برنامه‌ها در مرکز استان به دنبال شناسایی و معرفی ریشه‌های فساد باشند تا همه احساس کنیم که زنده هستیم و به وظیفه شرعی دینی و انسانی خود عمل کرده‌ایم.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.