سردا حسن ظفری روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: چنانچه این ابزار در دست انسان نادانی باشد می تواند منجر به بروز حوادث و مشکلات جبران ناپذیر شود.
وی تاکید کرد: اجازه ندهید سلایق و تفکرات بر روی ارزش ها تاثیر بگذارد چرا که هدف اصلی این مجموعه انتقال ارزش ها بر پیکره جامعه است.
وی اضافه کرد: بر این مبنا هیات امنایی در ستاد کل نیروهای مسلح شکل گرفته که اعضای آن ترکیبی از وزرا و نیروهای ستاد کل نیروهای مسلح است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان افزود: هدف از تشکیل این مجموعه در سطح ملی، استانی و شهرستانی عبور از مساله ابزار شدن ارزشها است.
سردار ظفری بیان کرد: سوژه های اثر گذار زیادی در کشور وجود دارد که در صورت تبدیل شدن آن به جریان و سیال شدن و انتقال آن به بدنه جامعه تاثیرات مثبت از خود بر جای می گذارد.
وی افزود: طبق نظر و تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح، این شورا با عنوان شورای هماهنگی توسعه و ترویج ارزش های دفاع مقدس در استان ها نیز تشکیل شده که ریاست آن عهده استاندار است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: این شورا دارای 25 عضو بوده که هدف آن تامین خوراک فرهنگی دستگاه های مختلف با تصمیم گیری و سیاستگذاری مسئولان است.
سردار ظفری بیان کرد: نخستین شورای هماهنگی، توسعه و ترویج ارزش های دفاع مقدس کشور در استان همدان شکل گرفته و جایگاه، وظایف و مسئولیت اعضای این شورا مشخص و احکام آنها صادر شده است.
وی افزود: در ذیل این شورا باید کمیته هفت گانه ای نظیر کمیته رسانه با مسئولیت صدا و سیما و کمیته راهیان نور با مسئولیت سپا پاسداران با هدف و رویکرد حفظ ارزش های نظام اسلامی تشکیل شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان ابراز امیدواری کرد: با نهضت استانی و فرهنگی که در این زمینه شکل گرفته از حوزه انفعالی در حوزه ترویج و توسعه ارزش ها عبور کنیم.

** مرز بندی یکی از دغدغه های رهبری است
سردار ظفری مرز بندی را یکی از دغدغه های رهبری دانست و تصریح کرد: در راستای ترویج ارزشها، غیر خودی و غریبه نداریم بلکه همه خودی هستند.
وی بیان کرد: تشکیل شورای هماهنگی توسعه و ترویج ارزش های دفاع مقدس موجب پرهیز از تفرقه و پراکنده کاری می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: وجود شکاف در جامعه ماحصل افراط و تفریط و کندی و تندی در کارها است.
سردار ظفری شکل گیری جنون ظن و گمان در جامعه زمینه ساز شکنندگی جامعه دانست و عملکرد مسئولان را یکی از عوامل شکل گیری شکاف در جامعه ذکر کرد.
وی تصریح کرد: بعد از انتخابات اخیر حاشیه سازی های فراوان و شکاف زیادی ایجاد شد در حالیکه رئیس جمهوری منتخب مردم عنوان کردند دوران رقابت تمام و زمان رفاقت آغاز شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب باید یک امت واحد در زیر چتر باریتعالی و ائمه اطهار(ع) شکل گیرد.
سردار ظفری با ذکر ضرورت پویایی سلایق مختلف در جامعه تاکید کرد: اگر سلایق مختلف در جامعه نباشد آن جامعه مرده است بنابراین باید در نقد یکدیگر صبور بود.
استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.