یک عضو فراکسیون امید با بیان اینکه مردم صدا و سیما را در امور سیاسی بی‌طرف نمی‌دانند، گفت: صداوسیما به جای رفتارهای جانبدارانه به دنبال تهیه برنامه‌هایی برای گرم شدن بازار انتخابات باشد.

به گزارش جماران، ابوالفضل سروش با بیان اینکه چگونگی ایجاد فضای پرشور برای برگزاری انتخابات توسط صداوسیما سوال بسیار ساده ای است که متاسفانه تا به‌حال صداوسیما، نتوانسته به خوبی به آن پاسخ دهد، گفت: اینکه صدا و سیما در ایام پیش، حین و پس از انتخابات بی‌طرف بماند، بزرگترین خدمتی است که به نظام می‌کند.

وی افزود: اینکه رسانه ملی بخواهد نظر مردم در مورد عملکردش را بداند اصلا کار سختی نیست و این کار با یک مطالعه علمی و غیرجانبدارانه در سطح اجتماع انجام پذیر است. البته آنچه ما می‌بینیم و از مردم می‌شنویم دلالت بر این دارد که مردم صدا و سیما را در امور سیاسی بی‌طرف نمی‌دانند.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: از آنجا که صدا و سیما از محل بودجه عمومی کشور ارتزاق می‌کند و اهداف و برنامه هایش در خدمت کل نظام و کشور است، قاعدتا باید به همه گروه‌ها و نحله های فکری و سیاسی کشور که حضور و فعالیت قانونی بر طبق قوانین کشور دارند، تعلق داشته باشد و نباید معرف تفکر و جناح خاصی باشد.

سروش افزود: فکر می‌کنید از صدا و سیمایی که سخنان و برنامه های رئیس دولت منتخب مردم را بصورت خودسرانه سانسور و یا تحریم می کند، چه تصویر و چهره‌ای در جامعه تجلی پیدا می کند؟ پس صداوسیما به جای اینگونه رفتارهای جانبدارانه به دنبال تهیه برنامه هایی برای گرم شدن بازار انتخابات باشد.

وی، حفظ بی‌طرفی مطلق نسبت به کلیه جناح‌ها و گروه‌های قانونی کشور، عدم انتشار برنامه هایی که با غرض مشخص و در راستای تخفیف و حتی خدای نکرده تخریب خدمات دولت تهیه و پخش می‌شود و عدم تمرکز بر افزایش پخش تصاویر و برنامه هایی که در آنها کاندیداها از جناح خاص معرفی و تبلیغ می‌شوند را به عنوان حداقل خدمتی دانست که صدا و سیما می‌تواند برای گرم شدن بازار انتخابات انجام دهد.

نماینده تهران با تاکید بر لزوم  پرهیز از تهیه برنامه ها و مناظره هایی که موجب تشویش و تشتت شود، گفت: صداوسیما باید با ارائه تحلیل‌های بی‌طرفانه از عملکرد دولت فعلی و یا کاهش نقدهای هدف دار، بی طرفی خود را در انتخابات نشان دهد البته بعضا خلاف این رویکرد به طرز چشمگیری در هنگام انتخابات افزایش پیدا  می کند.

سروش، تهیه کلیپ‌هایی که منصفانه به برنامه های کاندیداها می پردازد را به عنوان یکی دیگر از اقدامات صداوسیما در ایام انتخابات دانست و گفت: اگر قرار به تهیه گزارش و برنامه هایی از مردم است باید دوربین صداوسیما به دنبال تمامی اقشار جامعه رود تا مردم خود را در متن برنامه ها احساس کنند. در این بین تهیه برنامه های نقد آزاد برای همه کاندیداها توسط مردم و یا کارشناسان بی‌طرف که به هیچ جناحی تعلق ندارند، ضروری است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم دادن فرصت حضور برابر به همه کاندیداها برای ارائه برنامه هایشان در صداوسیما گفت: صداوسیما همچنین می تواند در صورت امکان اجتماعات تمامی کاندیداها را در کلیه شهرهای بزرگ به صورت مساوی پخش کند. امیدوارم با این اقدامات رسانه ملی بتواند هم رسانه باشد و مطالب را به درستی برساند و هم ملی باشد و آحاد و باورها را مخاطب قرار دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.