در این مطلب آمده است : در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در سی و نهمین بهار آزادی و ایام مبارک دهه‌ی فجر، فرصت مناسبی برای مرور مهمترین دستاوردها و چالش‌های فرارو فراهم است. انقلاب اسلامی، حرکتی هدفمند و با اصول، مبانی، آرمان‌ها و اهداف تعریف شده است.
پیروزی نهایی انقلاب اسلامی، هنگامی رقم می‌خورد که آرمان‌ها و اهداف والای این انقلاب تحقق یابد. دشمنان تلاش می‌کنند، با متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی یا منحرف کردن انقلاب اسلامی از مسیر اصلی آن، از تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب جلوگیری کرده و این انقلاب را با شکست مواجه سازند.
حیات سی و نه ساله انقلاب اسلامی از این نمونه اختلاف‌ها، به دفعات داشته است. فتنه‌ی 88 و نیز اعتراضات اخیر در کشور و... نمونه‌ی بارز آن است. هر چند که انقلاب اسلامی در 39 سال گذشته پیچ‌های حساس تاریخی را پشت سر گذاشته و خود را به مرز چهل سالگی رسانده است، اما با این حال، این انقلاب در چهل سال با همه‌ی افزایش نفوذ و قدرت خود، خالی از آسیب‌ها و آفت‌ها نبوده است. با توجه به نزدیک شدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نظر به اصول اولیه این دستاورد ارزشمند، شناسایی آسیب‌های وارده به انقلاب یکی از مهمترین مباحث مطرح شده می‌باشد که برای حفظ انقلاب اسلامی لازم است.
باید گفت که بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی‌(ره) همواره مردم را مهمترین عامل پیروزی انقلاب می‌دانستند. مردمی که با تمام توان خود در راه پیروزی این نظام ایستادند و با خون خود چه در به ثمر رسیدن این انقلاب و چه در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و... نهال انقلاب را آبیاری کردند تا امروز به شجره‌ای طیبه و تنومند تبدیل شود، در حقیقت می‌توان گفت که رمز پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی، علاوه بر اتکا به الطاف الهی و رهبری مقام عظمای ولایت، حضور یکپارچه، پررنگ و پرشور مردم در صحنه‌های انقلاب از جمله حضور در انتخابات همانند انتخابات اخیر بهار امسال و نیز راهپیمایی‌ها همچون راهپیمایی پرشکوه هفته‌ی آینده‌ی 22 بهمن است.
لذا یکی از مهمترین اقدامات و کارهایی که برای حفظ نظام باید مدنظر قرار گیرد، حفظ مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب است. اما متاسفانه مشاهده می‌شود که در برخی مواقع، برخی مسئولین به این رهیافت مهم بی‌توجه می‌شوند که این در واقع به عنوان یک آفت باعث ایجاد آسیب به انقلاب می‌شود.
بدون شک آسیب پذیرترین مورد برای انقلاب، از دست رفتن روحیه‌ی انقلابی توسط برخی از مسئولین و همچنین خروج آنها از مرزهای نظام است. این عوامل باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولین می‌شود به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با همه‌ی اقشار مختلف جامعه، بر روی کلید واژه‌ی انقلابی‌گری تاکید ویژه دارند.
موضوعاتی نظیر فساد اقتصادی، مشکلات نظام بانکداری، مشکلات معیشتی مردم و ساختارهای نارسای اقتصادی جامعه را نیز باید در همین پازل گنجاند و آن را رفع کرد تا روحیه‌ی انقلابی‌گری مردم همچنان حفظ شود.
در این نگاه بدون شک برنامه‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم، جزئی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است. چه بسا حتی در شرایط کنونی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها نیز باشد.
کشوری که سرمایه‌های هنگفت معدنی، طبیعی و زیرساخت‌های کلان تولید و رونق را دارد و بسیاری از کارگاه‌های تولیدی آن صرفا به دلیل عدم مدیریت منابع مالی در بانک‌ها یا سیاست گذاری‌های ضعیف اقتصادی تعطیل شده یا با کاهش تولید مواجه است، نیاز به سیاست‌های حمایتی جدی و عملی دارد، تا بتواند به چرخه‌ی تولید بازگردد. مردمی که سال‌ها پای آرمان‌های خود مقاومت کرده‌اند و می‌کنند، برای رونق تولید، زندگی و بهبود معیشت خود نیاز به سیاست‌هایی دارند که پاسخ آن در توجه و تمرکز برتوان داخلی و اعتماد به سرمایه‌های ایرانی نهفته است.
این مردم به عنوان اصلی‌ترین مولفه‌ی قدرت نظام باید در سیاست‌های اقتصادی کشور و از جمله بودجه سال آینده به وضوح دیده شوند. تقویت این عامل و سایر عوامل قدرت و پاسخ به نیازهای مردم صبور ایران اسلامی که سال‌ها با سختی‌ها و محدودیت‌ها و تهدیدهای مختلف دست و پنجه نرم کرده و می‌کنند، بدون شک در این پیچ تاریخی می‌تواند به قدرت انقلاب اسلامی در آستانه‌ی چهلمین سال عمر پربرکتش بیفزاید.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.