اکرم اندرخور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : علاوه بر این تعداد 35 واحد مسکونی دیگر هم با پیشرفت 95 درصد به زودی به این خانواده ها واگذار خواهد شد.
وی آغاز ساخت مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول را از سال 94 اعلام کرد و گفت : از مجموع 105 واحد مسکونی برای خانواده های دارای حداقل 2 معلول 55 واحد در شهر و 50 واحد در روستاها واقع شده است.
به گفته وی برای واگذاری واحدهای مسکونی برای گروههای هدف یادشده در مناطق شهری 300 میلیون ریال کمک بلاعوض و در روستاها 180 میلیون ریال به اضافه 20 میلیون ریال مناسب سازی داده می شود.
وی بیان کرد : همچنین برای رفاه حال این خانواده ها در روستاها وام 150 تا 180 میلیون ریالی با نرخ پنج درصد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واجد شرایط نیز پرداخت می شود.
اندرخور ادامه داد : این استان به لحاظ عملکرد مناسب در بحث واگذاری واحدهای مسکونیبه خانواده های دارای 2 معلول در روستاها عملکرد مناسبی داشت و بر این اساس سهمیه 77 واحدی برای استان در سال جاری ابلاغ شده که در صورت تخصیص اعتبارات لازم این مهم انجام خواهد شد.
پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان حدود 22 هزار مددجو از اداره کل بهزیستی خدمات می‌گیرند.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.