علی اصغر جمعه‌ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نقشه راه واحد برای تمام بخش‌های کشور باید تدوین شود تا همه با یک رویه واحد به سمت سود اقتصادی و رونق کشور حرکت‌کنند.
وی با بیان اینکه تامین بودن بازار فرو‌ش نکته مهمی است که در ارایه تسهیلات رونق تولید باید به آن توجه شود، گفت: ممکن است واحدی با این تسهیلات فعال و اشتغال‌آفرین شود، ولی اگر بازاری برای فرو‌ش تولیداتش نداشته باشد، مشکلات گذشته دوباره برای آن واحد تکرارمی‌شود.
جمعه ای خاطرنشان کرد: داشتن توان و اهلیت تولید مساله دیگری است که در ارایه تسهیلات رونق تولید باید ملاک قرارگیرد، اینکه آیا واحد سوءمدیریت دارد یا ندارد، بررسی این مساله می تواند به ادامه حرکت واحدهای تولیدی در مسیر درست کمک کند.
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان با اشاره به اینکه واحد تولیدی دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید مانند بیماری است که آماده عمل جراحی است، افزود: برای این بیمار ابتدا باید با ارزیابی علت خونریزی، جلوی آن گرفته شود تا مراحل بعدی درمان برای آن انجام شود، پس واحدهای متقاضی این تسهیلات باید طبقه‌بندی شوند.
وی یادآورشد: در تسهیلات نوسازی خطوط تولیدی نیز واحدهای تولیدی بر اساس نیازی که بازار و جامعه به تولیدات آنها و مواداولیه مورد نیاز دارند باید دسته‌بندی شوند تا درصد رسیدن به هدفگذاری مطلوب افزایش می‌یابد.
جمعه ای با تاکید بر اینکه تمام این موارد باید طبق یک فرایند مشخص و تعریف‌شده تدوین شود، گفت: واحدهای تولیدی که در تامین مواد اولیه یا فروش محصولات شان مشکل دارند باید به فکر تغییر خط تولید و تنوع محصولات خود باشند.
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان با تاکید بر اینکه صادرات و تولید نیازمند راهبرد تولید است، خاطرنشان کرد: ابتدا باید کالا و شرایط مورد نیاز بازارهای منطقه شناسایی و شرایط رقابت برای یک واحد تولیدی نسبت به تولیدکنندگان خارجی فراهم شود.
وی بیان کرد: شرایط صادرکنندگان نیازمند بررسی بسیاری مسایل است، اول اینکه آیا هزینه تولید و هزینه‌های حمل و نقل یک محصول مشترک برای یک واحد داخلی با خارجی یکی است.
وی، با اشاره به باثبات نبودن بازارهای هدف برای فروش تولیدات ایرانی، گفت: این بازارها نباید به یک یا دو کشور محدودشود، باید بازارهای متعدد هدفگذاری شود و این مساله منوط به فعالیت دیپلماسی خارجی است.
وی بیان کرد: نقشه راه نیاز اصلی فعالیت های اقتصادی در شرایط کنونی است، در دنیای کنونی اهداف اقتصادی به مسایل سیاسی کشورهای گره خورده است، پس باید بر اساس شرایط و بر مبنای منافع ملی راهبردهایی در شرایط مختلف تعریف شود تا اقتصاد کشور و تولیدکننده ایرانی آسیب نبیند.
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان، گفت: دنیای کنونی دنیای برد برد است و کشورها بر اساس منافع خود عمل می کنند، حتی کوچکترین کشورها بر اساس سود خود عمل می‌کنند و ما باید راهبردهای اساسی طبق سود اقتصادی و منافع کشور خود تعریف کنیم.
با تحقق کامل ارایه تسهیلات چهار هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
6103 تهیه و انتشار: مصطفی دهقان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.