به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی روز سه‌شنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد و بقاع متبرکه سمنان افزود: چراغ امر به معروف باید در این استان بیشتر روشن شود و این امر نیازمند تحرک همه جانبه مردم و مسوولان است.
وی با اشاره به این که، قلب و زبان 2 عنصری است که در ترویج سلامت معنوی در جامعه مؤثرند، اظهارداشت: علما در ترویج این فرهنگ غنی و همچنین نتیجه آن که استحکام جامعه است، پیشگام هستند و می‌توانند با تذکرات و ارشاد مانع پیشروی فساد در جامعه شوند.
آیت الله شاهچراغی با بیان این که هدایت، آگاهی بخشی، دستگیری و با مردم بودن از وظایف روحانیت جامعه است، اضافه کرد: ترویج فرضیه امر به معروف و نهی از منکر توسط این قشر از افراد ، در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.
امام جمعه سمنان هم افزایی فرماند‌هان پایگاه بسیج و روسای هیات امنای مساجد را در اجرای این امر مهم دانست و گفت: مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های فعال بسیج می‌توانند با استفاده از تشکلات مردمی و با ارشاد روحانیت ، مسوولیت ساماندهی هر منطقه را با ترویج این فریضه الهی برعهده گیرند.
نماینده ولی‌ فقیه در استان سمنان همچنین مهار آسیب‌ها و تغییر الگوی رفتاری مردم را نیازمند رویکرد فرهنگی دانست و تصریح کرد: در فرهنگ‌سازی فرضیه امر به معروف و نهی از منکر باید از نگاه ارشادی و آگاهی بخشیدن وارد شد و از نگاه قهری خودداری کرد تا به نتیجه مطلوب رسید.
به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد شورای امر به معروف و نهی از منکر به ریاست روحانیت هر مسجد تشکیل و با جذب عضویت فعالیت خود را در قالب طلایه داران شروع کرده و به آگاهی و ارشاد مردم بپردازند.
در استان سمنان بیش از چهار هزار نفر و در مرکز استان نیز بیش از 2 هزار و 500 نفر در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیده‌اند که بیش از 600 نفر به صورت رسمی در شهرستان سمنان فعالیت دارند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.