ابوالفضل حسن بیکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که جبهه مقاومت با اقدامات صریح و ارزشمند خود نقشه های آمریکا در منطقه را نقش بر آب کرده است، افزود : امروز شاهدیم که حکومت خودساخته اسلامی داعش از بین رفته و همه ملت ها و امت ها شاد هستند و یکپارچه ندای درود بر ایران و مرگ بر آمریکا را سر می دهند و آمریکا نیز از این شکست به شدت ناراحت و عصبانی است.
وی با بیان این نکته که طبق گفته های اوباما و کلینتون قرار بود این حکومت 40 سال در منطقه حکومت کند و منطقه خاورمیانه را تحت الشعاع قرار دهد، اظهارداشت : طرح بلندمدت آمریکا تشکیل خاورمیانه جدید و تجزیه کشورهای اسلامی در جهت تقویت اسرائیل و آمریکا بود که با از بین رفتن داعش، این طرح 100 درصد شکست خورد.
وی تصریح کرد : به برکت این پیروزی همدلی و همگرایی در کشور ما به حدی رسیده است که آمریکایی ها نسبت به این موضوع به شدت عصبانی هستند و وحدت بین رهبری، دولت، ملت، نیروهای مسلح، قوه قضائیه و مجلس به خوبی قابل مشاهده است که نشان می دهد، آمریکا نه تنها در خارج کشور، بلکه در داخل هم نمی تواند خللی ایجاد کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : آمریکا امروز در سه کنج قرار گرفته و عملیات نابودی داعش به حدی برق آسا انجام شد که تحلیل گران و ژنرال های آمریکا نتوانستند تصمیم گیری انجام دهند که بتوانند نابودی داعش را به تاخیر انداخته و یا مانع نابودی آن شوند.
حسن بیکی اضافه کرد : با وجود نابودی داعش اما عناصر آن بر جای مانده است و تروریست و تفکر وهابی گری و سلفی گری همچنان پا برجاست.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : آمریکا اکنون داعش را از سوریه و عراق خارج کرده و تعدادی از نیروهای آن را در اردن به جهت توسعه نیرو و نا امن کردن اروپا نگهداری می کند با این هدف که بتواند اروپا را تحت نظارت و کنترل خود حرکت دهد، قسمتی دیگر از افسران این گروه تروریستی در جنوب شرق آسیا به خصوص چین و قسمتی دیگر در شمال شرق افغانستان قرار می دهد تا ضمن نا امن کردن این 2 کشور بتواند آن ها را تحت فرمان خود قرار دهد اما با این اقدام سبب شد تا وحدتی در بین کشورهای ضد ائتلاف تروریست در منطقه و فرا منطقه ایجاد شود.
حسن بیکی بیان داشت : آمریکایی ها در خاورمیانه نمی توانند در منطقه حرف اول را بزنند و در خاورمیانه جایی ندارند و در هر منطقه ای وارد شوند قتلگاه آن ها خواهد بود.
گروه تروریستی داعش به رهبری ابوبکر البغدادی از مجاهدین سلفی جدا شده از شبکهٔ القاعده در سال 2004 میلادی تأسیس و با دولت‌های عراق و سوریه وارد جنگ شد.
براساس گزارش ها گروه تروریستی داعش ابتدا در نزدیکی مرز عربستان سعودی، در صحرای استان الانبار عراق که مرز وسیعی با عربستان دارد، شکل گرفت.
سردار سپاه ایران، قاسم سلیمانی در تاریخ ٣٠ آبان ١٣٩٦ طی نامه‌ای به فرماتده معظم کل قوا پایان سیطره داعش را اعلام کرد.
9856/6026
خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.