به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس افزود: رفتارهای وحشیانه از سوی تروریست های کوردل و بزدل درتهران، نشانه شکست این مزدوران امریکا درمنطقه است، آنها اکنون در سوریه، موصل عراق و سایر جاهای حساس، با مقاومت آهنین و پولادین نیروهای مقاومت مواجه شده و در حال شکست سخت هستند.
وی گفت: این اقدامات تروریستی نشانه ضعف و انفعال آنها می باشد و مانند دهه 60، وقتی احساس ناتوانی می کنند چنین کارهای ناجوانمردانه و کوردلانه ای را انجام می دهند.
اعرافی گفت: این حرکات تروریستی درجهان اسلام نشانه یک جریان فکری تکفیری و معرفتی غلطی است که اساس آن در پایگاه های علمی عربستان سعودی و فکر وهابیت ریخته شده و حمایت های استکبار از جمله امریکا است.
وی ادامه داد: این جریان های تکفیری خود ارزشی ندارند ولی پشتوانه آنها استکبار و امریکا می باشد.
خطیب جمعه قم گفت: پشتیبانان این جریان های تروریستی بدانند، ملت ما به تاسی از رهبر معظم انقلاب، سینه خود را در برابر این تیرها سپر خواهد کرد و با همه وجود خود را آماج تیرهای بلا می کند ولی هرگز از اسلام، انقلاب، ولایت و آرمان های بزرگ خود، کوتاه نخواهد آمد.
اعرافی گفت: ما پیروان امامی هستیم که در مدرسه علمیه فیضیه و در زمان شهادت شهید مطهری فرمودند 'بکشید ما را، ملت بیدارتر می شود'، ما به عقب برنخواهیم گشت، هرگز در برابر دشمنان کوتاه نخواهیم آمد و آرزوهای آنها را به گور خواهیم فرستاد.
وی ادامه داد: ترامپ رئیس جمهوری امریکا با بهانه های مختلف به منطقه آمد و با رقص شمشیر و تهدید و تطمیع، سعودی ها را در دام خود قرار داده است، ولی غافل از اینکه آنها دنبال امنیت اسرائیل و اهداف سیاسی، اقتصادی و منافع شوم خود در منطقه هستند.
اعرافی گفت: ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان خواهد داد، تروریست در این کشور نمی توانند به اهداف شوم خود برسند و ما با تکیه با نیروی ملت و پشتوانه نیروهای مسلح، در برابر همه مستکران عالم خواهیم ایستاد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در مورد سند 2030 گفت: انتظار می رود با توجه به نظرات روشن رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، مساله 2030 با سرعت به پایان برسد.
وی ادامه داد: امید است دغدغه های مهمی که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در مسائل فرهنگی دارند نیز باید مورد عنایت و دقت قرار گیرد و مسئولان این راهکارها را مورد توجه قرار دهند.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فریضه مهم حج گفت: متاسفانه درمورد حج تبلیغات غلطی انجام می شود، در حالی که یک فریضه واجب الهی است و وقتی تصمیم نظام و رهبری بر انجام حج است همه باید رعایت کنند.
وی با اشاره به درپیش بودن شب های پرفضیلت قدر گفت: باید از فرصت شب های قدر بهترین استفاده معنوی را داشته باشیم.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.