اسماعیل غنیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در کشورهایی با تحقق توزیع عادلانه درامد، شاخص های سلامت اجتماعی وضعیت بهتری نسبت به دیگر کشورها دارد.
وی اظهارداشت در مصوبه سال 93 مقرر شد در پنج سال بعد از آن مصرف مواد مخدر در کشور 25 درصد کاهش یابد و مطالعه شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید تدوین که به اختصار به طرح کاج معروف شد و عنوان اجرایی آن، طرح ملی استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس 13 هزار نمونه پیمایش شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید در این سال، 21 درصد نمونه ها آزمایش مثبت اعتیاد داشتند.
غنیان اضافه کرد: در استان سمنان نیز بر اساس آمار شیوع شناسی 302 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و 18.2 درصد آزمایش نمونه ها مثبت اعلام شد و این در حالی بود که نرخ بیکاری در استان 11.3 درصد در آن زمان اعلام شده بود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: این آمار نشان دهنده این است که بین آمار بیکاری و اعتیاد رابطه معناداری وجود ندارد، اما بیکاری یک عامل تسهیل کننده گرایش افراد به اعتیاد است.
وی بیکاری، سرزنش خانواده و دسترسی آسان را از دیگر موارد گرایش به مواد مخدراعلام کرد و ادامه داد: در مناطقی که سهولت بیشتری برای دسترسی به مواد مخدر دارند، افراد فرصت بیشتری برای ارتکاب جرم پیدا می کنند.
به گزارش ایرنا، 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.