به گزارش ایرنا مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان روز سه شنبه در همایش اتحادیه تعاونی های اعتبار استان کردستان اتحادیه ها را منشاء خدمات ارزنده برای اعضا دانست و گفت: قانون مداری و پایبندی به قانون همواره اولویت و دغدغه اصلی اتحادیه ها بویژه اتحادیه تعاونی های اعتبار است.
احمد رشیدی با بیان اینکه در زمینه تعاونی های اعتبار در استان کردستان مشکل خاصی نداریم افزود: در دوره مدیریت جدید این اتحادیه، شاهد شکوفایی روزافزون اهداف تعاونی هستیم.
وی بیکاری و نبود اشتغال را یکی از مشکلات اصلی کشور و بویژه استان کردستان برشمرد و ادامه داد: حل این معضل دغدغه اصلی مسئولان استان کردستان است.
رشیدی به اجرای طرح کاروزی دانش آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در این طرح پنج هزار سهمیه با اعتبار 100 میلیارد ریال برای استان کردستان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در این طرح افراد جویای کار به مدت 4 تا 6 ماه در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار می شوند گفت: ماهانه از سوی دولت به میزان یک سوم حقوق قانون کار، به بکارگمارده شدگان پرداخت می شود.
وی آشنایی با بازار کار، کسب تجربه عملی و آموزش حین کار را از جمله اهداف طرح ملی کارورزی عنوان کرد و گفت: بنگاههایی که کارروزان خود را پس از اتمام دوره کاروزی استخدام کنند از سوی دولت تا 2 سال از پرداخت بیمه سهم کارفرما معاف می شوند.
در پایان از حسابداران شرکت های تعاونی اعتبار شهرستان های استان با اهداء لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
هم اکنون 45 تعاونی فعال اعتبار با 10 هزار نفر عضو، اشتغالزایی 62 نفر و بیش از 700 میلیارد ریال سرمایه در استان کردستان فعالیت می کنند.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.