به گزارش ایرنا ، سید حسن حسینی شاهرود دوشنبه در آیین تکریم و معارفه شهرداران پیشین و کنونی شاهرود، در سرسرای پورسینای دانشگاه علوم پزشکی این شهر، با تاکید بر لزوم درون زا و برون نگر بودن شهرداری به عنوان مصادیقی از اقتصاد مقاومتی، گفت: در حوزه مدیریت شهری باید نگاهی شهرستانی وجود داشته و برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری تلاش کرد.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه برای شناسایی منابع درآمدی جدید باید مردم را ثروتمند کرد، افزود: اعتمادسازی میان مردم برای سرمایه گذاری الزامی است ، رقم بالایی از سپرده های اهالی شاهرود در بانک ها انباشته شده که می تواند شهرستان را دگرگون سازد.
فرماندار شاهرود هم با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری های شهرهای بالای 50 هزار نفر خودگردان هستند، افزود: در دوره شورای شهر چهارم با وجود اینکه شرایط اقتصادی مناسب نبود، کارهای خوبی انجام شد.
سید محمدرضا هاشمی ابراز داشت: در سال 94 به نسبت سال 91 بیش از 50 درصد ساخت و سازهای شهر شاهرود کاهش یافته بود.
وی گفت: تعداد مصوباتی که در زمان شورای چهارم به هیات تخلفات استان ارجاع داده شد، کمتر از تعداد انگشتان دست بود.
معاون استاندار سمنان همچنین توزیع قیر رایگان را یکی از کارهای خوب دولت برای کمک به شهرداری ها دانست و افزود: ابتدای امسال بیش از 6 هزار تن قیر به ارزش 50 میلیارد ریال در اختیار شهرداری شاهرود قرار داده شد.
هاشمی یادآور شد: جذب اعتماد در حوزه سرمایه گذاری، کاهش بدهی ها و تولید درآمد و کسب ثروت در حوزه شهری از مهم ترین وظایف شهرداری است.
وی جلب اعتماد مردم را یکی از مهم ترین وظایف مسوولان دانست و گفت: هرجا مردم پای کار باشند، نتایج خوبی به همراه دارد به گونه ای که با کمک مردم شاهرود بیش از هفت موکب در کربلا برای ارایه خدمت به زایران مستقر شد.
سید حبیب الله میر ابوالحسنی رییس شورای شهر شاهرود هم گفت: خرید املاک البرز شرقی معامله ای شیرین بود که می توان با استفاده از آن شرایط را به گونه ای تغییر داد تا مردم از محل درآمدهایش سود ببرند.
وی با بیان اینکه پیش از این سند هشت هکتار از این مجموعه به نام شهرداری شاهرود ثبت شده، اضافه کرد: واگذاری سند 34 هکتار دیگر هم در مراحل پایانی است.
رییس شورای شهر شاهرود درباره ملاک های اعضای شورای پنجم برای انتخاب شهردار هم گفت: داشتن توانایی و تخصص لازم و نداشتن وابستگی به مسائل سیاسی و جناحی نخستین اولویت شورا بود.
میرابوالحسنی با اشاره به بررسی کارنامه 21 نامزد تصدی این جایگاه ، افزود: از این تعداد، 16 تن برای حضور در صحن شورا و ارایه برنامه های خود دعوت شده و حدود سه ساعت مصاحبه تخصصی با آنان شد.
وی ادامه داد: اعضای شورا برای دیدن طرح ها و برنامه های نامزدهای شهرداری شاهرود به پنج استان سفر کرده و در نهایت شهردار کنونی با هفت رای برگزیده شد.
میرابوالحسنی با بیان اینکه برنامه های شهرداری در 20 محور تعریف شده، افزود: در سال نخست ،سیاست شورا و شهرداری بر زیباسازی و پر کردن خلاء های سطح شهر است.
وی یادآور شد: در زمان تحویل گرفتن شهرداری به دلیل خرید البرز شرقی، شرایط اقتصادی در حد پرداخت حقوق کارکنان بود، اما با برنامه محوری می توان چک 720 میلیارد ریالی خرید زمین های البرز شرقی را در پایان آبان ماه پرداخت کرد.
در این نشست که با حضور مسوولان و نمایندگانی از قشرهای گوناگون مردم شاهرود برگزار شد، از زحمات سید حسن میرفانی تقدیر و محسن احمدی به عنوان شهردار جدید معرفی شد.
شهرستان شاهرود 240هزار تن جمعیت دارد که از این تعداد 150 هزار تن در شهر شاهرود زندگی می کنند.
شورای شهر شاهرود هفت عضو اصلی دارد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.