محمدرضا خباز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که تدبیر دکتر روحانی منجی اقتصاد کشور شد و ارایه تسهیلات رونق تولید باعث بازگشت واحدهای صنعتی نیمه فعال استان به چرخه تولید شده است، افزود: در سال گذشته بیش از 4 هزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی این استان پرداخت شد که این امر گامی مهم در رونق کسب و کار است.
وی با اشاره به این که پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان سمنان تاکنون به چهار هزار و 600 میلیارد ریال و به 900 واحد رسیده است، اظهارداشت : سال 96 با حضور دکتر روحانی در سمنان از 18 طرح صنعتی به ارزش بیش از 11 هزار و670 میلیارد ریال بهره برداری شد که این امر در افزایش اشتغالزایی در استان نقش بسزایی دارد.
خباز خاطرنشان کرد : به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش قیمت نفت، بخشی از مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید در بهار سال 95 اجرایی نشد که دولت درصدد تخصیص اعتبار و تکمیل طرح های وعده داده شده است.
استاندار سمنان تصریح کرد : عملکرد دولت تدبیر و امید با توجه به رکود اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه در بحث اشتغالزایی رضایت بخش بود، اما گام های بیشتری باید برای افزایش رونق کسب و کار در کشور برداشته شود.
وی با بیان این که ظرفیت های اقتصادی و معدنی استان سمنان برای رونق کسب و کار مثال زدنی است و باید این منابع سرشار اقتصادی برای فعالان بخش اقتصادی اطلاع رسانی شود، اضافه کرد : تا رسیدن به روند آرمانی اشتغال و رونق کسب و کار فاصله زیادی باقی است، اما افزایش اشتغال با وحدت مردم و مسوولان نظام میسر است.
در نیمه نخست امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.