محمدرضا خباز روز جمعه در حاشیه کشت گیاه دارویی باریجه در منطقه حسن آباد آهوان در گفت وگو با ایرنا افزود : کشت گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی این استان می تواند در مرحله اول نشاط آفرین باشد و مهم تر تاثیر زیادی در رونق اقتصادی استان دارد.
وی اظهارداشت: گیاه باریجه از کالاهای صادراتی است و ساماندهی اتحادیه و اصناف باریجه کاران در استان می تواند از خام فروشی این محصول ارزشمند جلوگیری کند.
وی خاطرنشان کرد : استان سمنان از ظرفیت های طبیعی سرشاری برخوردار است و مردم می تواند با بهره برداری اصولی از این منابع برای خودشان درآمدزایی داشته باشند.
استاندار سمنان کشت گیاه باریجه را نمونه عملی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : دولت از طرح های درآمدزا و درون نگر استقبال می کند.
وی تصریح کرد: در اسلام به کاشت گیاه و درخت تاکید زیادی شده و کشت گیاه باریجه از نظر مادی و معنوی ارزشمند است.
خباز بیان داشت : کشت گیاهان دارویی به عنوان شغل درآمدزا باید در بین مردم فرهنگ سازی شود و دولت تدبیر و امید تلاش می کند با افزایش اعتبارات در بخش کشاورزی راه اندازی فرآوری گیاهان دارویی تا چند سال آینده در افزایش اشتغال پایدار در استان سمنان نقش آفرینی کند.
در این آیین، احمدهمتی نماینده مردم شهرستان های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شماری اقشار مردم حضور داشتند.
شیره باریجه و کتیرا کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به صورت خام و بدون فرآوری به کشورهای خارجی صادر می شود
این محصولات جزو گونه های مجاز مشروط بوده که بهره برداری و حمل آن فقط به صورت طرح بهره برداری مصوب و با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امکان پذیر است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7339/6026
*خبرنگار: سارا خدادادی * تنظیم: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.