علی اصغر جلالی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : با اجرای این طرج 2 هزار و 500 روستایی جنوب دامغان از سال 92 زیر پوشش طرح تعمیم ترسیب کربن قرار گرفتند.
به گفته وی این طرح از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و با همکاری دفتر عمران سازمان ملل، استانداری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اجرا شده است.
وی اظهارداشت : این طرح برای نخستین بار در استان سمنان و در سه روستای جنوبی شهرستان به نام های کوه زر، حسنان و معلمان اجراشده است.
وی با بیان این که طرح ترسیب کربن همزمان در استان های البرز، مرکزی، بوشهر و تهران آغاز شد، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف اجرای طرح توانمند سازی جوامع محلی اجرا شده است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان این که 704 نفر در صندوق های خرد روستایی در 6 روستای جنوب دامغان عضویت دارند، اضافه کرد: 384 نفر از اعضای این صندوق را بانوان تشکیل می دهند.
جلالی ادامه داد : با انجام گردش پولی سپرده گذاری شده توسط اعضا تاکنون و به صورت دوره ای 210 میلیون تسهیلات قرض الحسنه در قالب اشتغالزایی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7339/6026/ خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.