احمد یزدانی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح در راستای طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی بوده است اظهار کرد: در این راستا 60 هزار اصله نهال گلدانی با مشارکت اعضای گروه های توسعه روستایی در این استان تولید شد.
وی احداث استخر ذخیره آب قنات روستای ابری تپه و کانال گذاری قنات با اعتبارات دفتر عمران سازمان ملل و مشارکت 30 درصدی مردم را از دیگر اقدامات صورت گرفته در پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی عنوان کرد.
یزدانی افزود: تاکنون به 22 نفر از اعضای گروه های توسعه به مبلغ 570 میلیون ریال برای اشتغالزایی خرد از محل سرمایه گذاری در صندوق توسعه بخش کشاورزی اسفراین وام در زمینه پرورش شترمرغ- تولید قارچ- توسعه گلخانه اعطا شده است.
پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی از سال 93 در مساحت 126 هزار هکتار با 6 هزار و 200 نفر جمعیت و 28 نقطه روستایی و سکونتگاهی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به نمایندگی از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری و دفتر عمران سازمان ملل(UNDP) در منطقه گورپان شهرستان اسفراین در حال اجرا است.
هم اکنون گستره پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی به 186 هزار هکتار و تعداد روستاهای طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی از28نقطه روستایی و سکونتگاهی به بیش از40روستا و جمعیت آن از 6 هزار و 200 نفر به 12هزار نفرافزایش یافته است.

***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7186/ 1744
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.