به گزارش ایرنا، محمدرضا رستمی یکشنبه در همایش یکروزه توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، افزود: از مجموع 6 میلیون خانوار روستایی و عشایر کشور، 2 میلیون خانوار زیر پوشش سایر بیمه ها بوده و بقیه آنان را باید صندوق بیمه اجتماعی روستاییان پوشش دهد.
وی اضافه کرد: با این حال، تاکنون فقط یک میلیون و 600 هزار خانوار در کشور زیر پوشش این صندوق هستند.
رستمی با اشاره به انجام تبلیغات در شبکه های استانی صدا و سیما،برای شناساندن مزیت های صندوق به روستاییان، بیان کرد: استان آذربایجان شرقی با زیر پوشش قرار دادن 170 هزار خانوار در رتبه نخست و هرمزگان در رده پایانی قرار دارند.
وی ادامه داد: ضریب پوشش بیمه این صندوق در کشور کمتر از 30 درصد بوده و استان سمنان در رده یازدهم و بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه از سه سال دیگر پرداخت مستمری به بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز می شود، افزود: اکنون به حدود 50 هزار تن از بازماندگان افراد فوت شده و از کار افتادگان خدمت داده می شود.
رستمی یادآور شد: مشکل پرداخت معوقات حق بیمه 140 هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به زودی برطرف شده و ارایه خدمت به آنان از سر گرفته می شود.
وی تاکید کرد: 50 هزار مددجوی سازمان بهزیستی نیز بر اساس تفاهم نامه با این سازمان ، زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.
در استان سمنان 31 درصد از روستاییان بیمه شده اند که از این تعداد، 39.5 درصد در شهرستان شاهرود زندگی می کنند.
جمعیت عشایر شهرستان شاهرود حدود سه هزار نفر در قالب 650 خانوار است .
این عشایر بیش از 140هزار راس دام را پرورش داده و سالانه سه هزار و 300 تن شیر، یکهزار تن گوشت قرمز و 250 تن کشک تولید می کنند.
7359/6167 خبرنگار : مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.