به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل افزود: رئیس جمهوری آمریکا باید بداند در منطقه غرب آسیا با قدرت قوی ایران درگیر است.
وی تاکید کرد: اقدام تروریست ها در کنار مرقد معمار کبیر انقلاب اسلامی و مجلس موجب صلابت، قاطعیت و مقاومت ملت ولایتمدار ایران شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با تاکید بر اینکه مقاومت هزینه دارد، گفت: هزینه آن عزت، سرافرازی و سربلندی و هزینه سازش نیز پرداخت پول، عقب نشینی و حقارت است.
حجت الاسلام خاتمی، مردم سالاری، نفی نظام سلطه، آزادی، استقلال، عدالت، شجاعت در میدان، تدین و تعبد درعمل را جزو کلید واژه های ایران اسلامی بیان کرد و افزود: نتیجه اقدام خبیث تروریست ها جز ایجاد نفرت از آمریکا و عاملان آنها در منطقه بویژه عربستان، اتحاد و عزم راسخ بیشتر ملت ایران نیست.
به گفته وی، مهمترین هدف رئیس جمهوری آمریکا در سفر به عربستان، ایجاد ایران هراسی، شیعه هراسی، ناتوی عربی، تامین امنیت اسرائیل و منزوی کردن ایران بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آمریکا، عربستان را به عنوان گاوی شیرده در دست دارد و در حال دوشیدن شیر و گرفتن دلارهای این کشور عربی است و تمام اندیشه هایی که آمریکا در بادکنک باد کرده بود خالی شد.
حجت الاسلام خاتمی به وضعیت کنونی قطر اشاره کرد و یادآورشد: رفتار قطر در نپذیرفتن دعوت رئیس جمهوری آمریکا شایسته بود.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر عرب ها به گل نشسته اند، تاکید کرد: در تصرف سوریه و یمن هزاران مسلمان شهید شدند اما مردم آنها تسلیم نشدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به سالروز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: این شورا در سال 59 به عنوان ارگانی فرهنگی بنیان نهاد شد و ولی امر مسلمین خواستار تلاش بیشتر این شورا هستند.
حجت الاسلام خاتمی همچنین به جشن گلریزان در استان زنجان اشاره کرد و یادآورشد: سال گذشته بیش از 90 نفر از زندانیانی که مرتکب خطاهای غیرعمدی شده بودند توسط شهروندان این استان به آغوش خانواده های خود بازگشتند که امید می رود شامگاه فردا/شنبه/ نیز شهروندان حضور قابل توجهی در این مراسم و کمک به این قشر داشته باشند.
وی ادامه داد: بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) 2 نهاد مردمی هستند که خدمات مردم را در راستای کمک به ایتام و خانواده های نیازمند ارائه می دهند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.