جمیل حق پرست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد از زنان در زیر گروه مشاغل آزاد در زمره بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی قرار دارند.
وی اظهار داشت: شش هزار و 325 زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بهزیستی نیز از دیگر گروه های تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان بشمار می آیند.
وی خاطر نشان کرد: تمامی بانوان خانه دار با داشتن سن کمتر از 50 سال می توانند با انعقاد قرارداد در زیرگروه مشاغل آزاد در زمره بیمه زنان خانه دار قرار گیرند.
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی گیلان تصریح کرد: بانوانی که سن آنها بالاتر از 50 سال است در صورتی که معادل تفاوت را از قبل در سابقه بیمه خود داشته باشند، نیز می توانند برای بیمه زنان خانه دار اقدام کنند.
وی بیان داشت: در زمان حاضر، 231 هزار و 883 بیمه شده اجباری، 55 هزار و 568 بیمه شده مشاغل آزاد، 30 هزار و 863 کارگر ساختمانی، 23 هزار و 629 بیمه شده اختیاری، 33 هزار و 272 راننده و 10 هزار و 68 بافنده بزرگترین گروه های تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.
حق پرست خاطر نشان کرد: هفت هزار و 883 مقرری بگیر بیمه بیکاری نیز بزرگترین گروه های تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.
حدود 400 هزار نفر در گیلان بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.