علیرضا محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری در ضیافت افطاری تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد استان ، قول مساعدی مبنی بر اختصاص اعتبار حدود 220 میلیارد ریال برای نیازمندان و محرومات تحت پوشش این استان در سه بخش داد که این امر در کمتر از یک ماه و طبق زمان موعود، تحقق یافته است.
وی با قدردانی از رئیس سازمان برنامه و بودجه در توجه به محرومان تصریح کرد: این میزان مبلغ اختصاص یافته با منابع اختصاص یافته دولت به کمیته امداد استان در پنج سال گذشته برابری می کند.
وی اظهار کرد: حدود 130 میلیارد ریال از این مبلغ برای احداث واحدهای مسکونی، تعمیر و احداث سرویس های بهداشتی و حمام در منازل مناطق محروم اختصاص یافته است.
محمدی یادآور شد: با این مبلغ اختصاص یافته تا پایان امسال ، 500 واحد مسکونی احداث و برای یکهزار و 500 واحد مسکونی نیز تعمیر و احداث سرویس های بهداشتی و حمام با اولویت ایتام، زنان سرپرست خانوار و مناطق محروم انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین 80 میلیارد ریال ازاین مبلغ برای معوقات بانکی در راستای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی برای مددجویان اختصاص یافته است.
به گفته محمدی، تعدادی از واحدهای مسکونی که طی سال های گذشته برای مددجویان احداث شده بود ، مشکلاتی در بازپرداخت داشتند که بعد از مدت ها با تخصیص این اعتبار، فرصتی برای این پرداخت معوقات مددجویان حاصل شد.
مدیرکل کمیته امداد گیلان ادامه داد: 10 میلیارد ریال نیز برای تهیه 500 فقره جهیزیه به نوعروسان با اولویت زنان سرپرست خانوار، ایتام و مناطق محروم پیش بینی شده است.
در حال حاضر 106 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان هستند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.