به گزارش ایرنا، سرهنگ سیدعلی اکبر میری روز چهارشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این شهرستان افزود: نیروی انتظامی با پشتیبانی دستگاه قضایی با افرادی که امنیت اجتماعی را برهم زنند به شدت مقابله می کند.
وی از کاهش وقوع سرقت و افزایش کشفیات در این شهرستان خبر داد و اظهارداشت : در 6 ماهه نخست امسال وقوع سرقت در این شهرستان 10 درصد کاهش و کشفیات نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد : در این مدت 200 کیلوگرم انواع موادمخدر در این شهرستان کشف و ضبط و 185توزیع کننده مواد نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
میری ادامه داد : در 6 ماهه نخست سال جاری، 15 هزار و 662 مورد با پلیس 110تماس گرفتند که ازاین تعداد 10 هزار و 30 مورد عملیاتی و پنج هزار و 632 مورد ارشادی بوده است.
محمدتقی گلی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان موادمخدر، سرقت و مقابله بااوباش را سه مقوله مهم دستگاه قضا این شهرستان برشمرد و گفت : در این سه مورد و دیگر موارد کیفری، اجرای احکام با فوریت و به نحو قاطع اجرا می شود.
وی از افزایش ورودی پرونده به اجرای احکام دستگاه قضا خبر داد و اضافه کرد : بیش از 70 درصد ورودی پرونده در این شهرستان، مربوط به موادمخدر می باشد.
گلی تصریح کرد : نیروی انتظامی با خدمت شبانه روزی خود، همواره حافظ امنیت کشور و خدمت گذار مردم بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب دامغان بیان داشت : امروز هم افزایی خوبی بین ادارات، نهادهای قضایی، شورای تامین و مردم و مسوولان در شهرستان دامغان همچون دیگر شهرهای کشور شکل گرفته که این امر به برکت دین، مذهب و پایبندی مردم به پلیس است.
در ادامه ، امام جمعه دامغان گفت: لازمه توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی و دامداری، امنیت سرمایه گذار است.
حجت الاسلام سید محمد حسینیان افزود : امروز ایران امن ترین کشور خاورمیانه است و امنیت مردم و سرمایه گذاران از مهم ترین اهداف نظام می باشد.
وی اضافه کرد : از زمان تشکیل نیروی انتظامی، آسیب های اجتماعی در کشور روز به روز در حال کاهش و امنیت ملت ایران رو به افزایش است.
حسینیان اخلاق مداری را از شاخصه مامورین انتظامی ذکر و اضافه کرد : امروز اخلاق مداری مامورین نظامی و انتظامی از شاخصه های مورد توقع ملت ماست که نیروی انتظامی باید علاوه بر اقتدار، اخلاق مداری را به مردم نشان دهد.
وی تصریح کرد : حفظ امنیت، ایجاد اقتدار و سربلندی ملت ایران وظیفه ماست چرا که این ملت ایران بود که در تمامی صحنه، غیرت خود را به نمایش گذاشته و پشتیبان کشور بوده اند.
در ۶ ماهه نخست امسال در شهرستان دامغان وقوع سرقت ۱۰ درصد کاهش و کشفیات در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد داشته است.
'پلیس برای امنیت و امنیت بای همه' شعار هفته نیروی انتظامی سال ۹۶ است.
در تقویم جمهوری اسلامی 13 الی 19 مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی نام گذاری شده است.
9856/6026
خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.