حسن کاتبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در آغاز سال تحصیلی، آموزشگاه سه کلاسه خیرساز آقای جنانی و دو طرح دیگر حوزه آموزش و پرورش دامغان بهره برداری و به فضاهای آموزشی این شهرستان اضافه شد.
رئیس آموزش و پرورش دامغان به اعتبار این طرح اشاره کرد و گفت: آموزشگاه سه کلاسه خیرساز، سید جعفرآقا جنانی با 2 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار، در زمینی به زیربنای 1٨7 مترمربع با اسکلت بتنی مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: کار ساخت این آموزشگاه در مردادماه سال 95 آغاز شد و در کمتر از 11 ماه به ثمر نشست که از این میزان اعتبار یک میلیارد ریال توسط خیر و یک میلیارد و 250 میلیون ریال توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان هزینه شد که 250 میلیون ریال صرف تجهیز این آموزشگاه سه کلاسه شده است.
کاتبی تصریح کرد: این آموزشگاه در سال تحصیلی گذشته دارای 6 کلاس و به نام دبستان امام رضا (ع) بود، که با اضافه شدن این سه کلاس دارای 9 کلاس و 16٨ دانش آموز در مقطع ابتدایی دوره اول و دوم است.
رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان با اشاره به تحصیل 140 دانش آموز در سال تحصیلی گذشته در این آموزشگاه، تصریح کرد: علت اضافه شدن این آموزشگاه سه کلاسه به این دبستان، تامین فضای آموزشی، آزمایشگاه، کتابخانه و تراکم کلاس های درس بود که با کمک خیر و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان این مشکل درسال تحصیلی جدید رفع شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان گفت: هنرستان حضرت فاطمه زهرا (س) با 20 میلیارد ریال اعتبار و نمازخانه دبیرستان نرجس شهر دیباج با مشارکت خیر از دیگر طرح های آموزش و پرورش دامغان است که در آبان 96 به بهره برداری می رسد.
رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان اضافه کرد: در تابستان 96 کار تعمیر، مرمت و بازسازی در 39 مدرسه با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون ریال در قالب طرح هجرت سه با همکاری دانش آموزان و بسیج دانش آموزی اجرا شد.
در حال حاضر 13 هزار دانش آموز دامغانی در 101 آموزشگاه این شهرستان تحصیل می کنند، شهرستان دامغان دارای یک هزار و 300 نیروی فرهنگی است.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.