به گزارش ایرنا، رییس اداره نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس شهرستان ایذه در این آئین گفت: این واحدهای آموزشی و سرسرای همایش دارای زیربنای یک هزار و 495 متر مربع هستند.
محمد مرادی افزود: این 6 دبستان با زیربنای 710 متر مربع و با هزینه 12 میلیارد 300 میلیارد ریال ه احداث شده اند.
وی گفت:با بهره برداری از 6 دبستان سه کلاسه شامل دبستان علامه طباطبایی روستای کهباد، دبستان شهید اسکندری روستای تلخاب، دبستان شهید باقری رپستای لولو، دبستان کوثر روستای دوپک، دبستان میرزای شیرازی چلکی سراک، و دبستان عشایری یاسر روستای شله دون مشکلات آموزشی در برخی از نقاط این شهرستان برطرف شده است.
مرادی اضافه‌کرد: بازسازی و تجهیز سالن همایشات رودکی اداره آموزش و‌پرورش نیز با یک میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه و زیربنای 600 متر از پروژه های افتتاحی امروز به مناسبت هفته دولت بود.
وی گفت: محل تامین اعتبارات این پروژه ها، ملی، مشارکتی و وزارت نفت است.
فرماندار‌ ایذه نیز در این آیین با تبریک هفته دولت اظهار کرد: یکی از مزیت های ساخت این مدارس این است که دانش آموزان روستاهای همجوار نیز از تردد و مهاجرت به شهر خودداری کرده و با آسودگی و آرامش به تحصیل خود در‌محل زندگی شان می پردازند.
محسن بیرانوند افزود: به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرایطی مهیا شده که همه دانش آموزان می توانند در محل زندگی‌ خود به تحصیل ادامه دهند.
رییس شورای آموزش و‌پرورش ایذه ادامه داد: خوشبختانه امثال نتایج بسیاری خوبی در آزمون سراسری نصیب شهرستان ایذه شد که نشانه تلاش دانش آموزان و معلمان و ‌به لطف وجود واحدهای آموزشی مورد نیاز بوده است.
بیرانوند افزود: خوشحالم که در روستاهای این شهرستان،فضای فکری علاوه بر فضای فیزیکی رشد داشته است و این نشان دهنده آن است که کشور ما به اجرای برنامه های مثبت و سازنده، شتابی مضاعف داده است.
وی گفت: امید است این مدارس منشا حضور دانش آموزان در دانشگاه های عالیه و سطح اول کشور‌ شوند.
7161/ 6037
خبرنگار: مهسا نوروزی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.