به گزارش خبرگزاری ایرنا، سال گذشته پس از رسانه‌ای شدن وضعیت بسیار دشوار تحصیل دانش آموزان مدارس عشایری روستاهای پلم، هوفل بخش سوسن و گادکوه بخش مرکزی ایذه، 2 دستگاه کانکس توسط یک خیر برای جایگزینی با مدارس چادری، خریداری و در نزدیکی پاسگاه بخش سوسن ایذه قرار داده شد تا برای استفاده این دانش آموزان به منطقه منتقل و در اختیار آنان قرار گیرد.
با توجه به سخت گذر بودن منطقه و ‌نبود جاده ارتباطی، مقرر شد که کانکس‌ها با بالگرد به این روستاها منتقل شوند که پس از گذشت یک سال این دو کانکس اهدایی نه تنها جابجا نشدند، بلکه وزش باد و واژگون شدن یکی از آنها موجب آسیب جدی به یکی از آنها شد.

رییس اداره آموزش و‌پرورش عشایر ایذه در این باره به خبرنگار‌ ایرنا گفت: در یک سال گذشته ‌بیش از 20 بار به صورت تلفنی و ‌حضوری با مسئولان استانداری ، هلال احمر، و آموزش و پرورش عشایری خوزستان برای تامین بالگرد برای انتقال این کانکس ها به منطقه صحبت شده، که تاکنون بی نتیجه مانده است.
مهدی مال ویرانی با بیان اینکه مسئولان استانی هلال احمر نبود تسمه ی مهار و گرمای هوا را دلیل اعزام‌ نکردن بالگرد به ایذه عنوان کرده اند، افزود: حال که این تسمه تهیه و گرمای هوا هم در شهرستان روند نزولی دارد و مهمتر از همه چند روز از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد،از مسوولان استدعا داریم اقدامی دراین زمینه انجام دهندو وعده خود را محقق کنند.
مال ویرانی گفت: در این ‌مناطق عشایری، بارندگی بسیار زیاد است و در زمستان هوا بسیار سرد می شود و‌ فضای چادری برای تحصیل بسیار نامناسب است.


10 بار مکاتبه و ‌بارها پیگیری تلفنی بیحاصل
رییس جمعیت هلال احمر ایذه نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حدود یک سال است که در‌حال مکاتبه و‌ پیگیری‌ برای انتقال این دو ‌کانکس به مناطق عشایری هستیم، اما تاکنون هیچ نتیجه ای نگرفته ایم.
غلامرضا امین افزود: روند کار اعزام بالگرد به این صورت است که پس از اعلام نیاز، مکاتبه با استان‌ ودر مرحله بعد با جمعیت هلال احمر‌کشور انجام و پس از موافقت با دستور مدیرعامل جمعیت ، بالگرد به منطقه اعزام‌ می شود، که هنوز‌ مجوزی صادر ‌نشده است.
امین بیان‌کرد: کمتر از یک هفته پیش هم‌ در ‌همین‌خصوص با استان مکاتباتی انجام دادیم که درصورت اخذ مجوز‌ پرواز به فرمانداری برای ادامه اقدامات اطلاع خواهیم داد.
امید است که مکاتبه ی هفته ی گذشته آخرین مکاتبه جهت انتقال این کانکس ها در جهت اعزام بالگرد برای انتقال این کانکس ها باشد.

در‌حال حاضر مدارس شهرستان ایذه بیش از 40 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف دارد که از این تعداد سه هزار و دویست نفر‌ در‌ مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس عشایری ‌مشغول به تحصیل هستند.
آموزش و پرورش عشایر‌ ایذه دارای 13 مدرسه چادری، 18 مدرسه کانکسی و هشت مدرسه لیری (چوب و‌سنگ) است.
7161/6002
خبرنگار: مهسا نوروزی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.